-
Data: 2017-06-01 16:51:34
Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 01.06.2017 o 16:09, Adam Wysocki pisze:
> Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
>
>>> Tego nie umiem znalezc. Mamy w ogole ten sam datasheet?
>>
>> Tak. Jest jeszcze nota aplikacyjna.
>
> Tak... znalazlem juz.
>
>>>> To wyjaśnili Koledzy w odpowiedzi o starych magnetofonach kasetowych.
>>>
>>> Koledzy wspominali tylko o SEM wirnika i o wylaczniku odsrodkowym, tu jak
>>> rozumiem zadnego pomiaru SEM nie ma.
>>
>> Ależ jest, na tym samym kablu, co Vbat.
>
> Ale to nie pomiar predkosci tylko (posrednio) obciazenia. Tego wlasnie sie
> boje.
Nie tylko Vbat, ale i backEMF między impulsami PWM.
> Teraz mam regulator PWM na NE555, pomijajac za mala czestotliwosc (i
> piszczenie silnika) nie sprawdza sie to dobrze. Obciazenie silnika bardzo
> wplywa na obroty, wiec zwiekszam wypelnienie, a potem podnosze wiertarke
> (przestaje chwilowo wiercic / szlifowac) i obroty mocno rosna.
Dokładnie tak, przerabiałem :-)
>> Moim skromnym zdaniem, to jest w ogóle nierealne. Aby silnik kręcił się
>> powoli, musi mieć niskie napięcie. A wtedy moc będzie mizerna nawet przy
>> dużym prądzie.
>
> Hmm, kwestia tego "powoli". Nie chce 1 obrotu na sekunde, jak bedzie 30 to
> tez bedzie dobrze.
Jakie wtedy będzie napięcie na silniku? Pół wolta? Ćwierć? Moc będzie
śmieszna.
> No i nie zalezy mi na mocy przy tych niskich obrotach. Zalezy mi zeby on
> nie rozpedzal sie jak szalony, gdy zdejmuje mu obciazenie, tak jak to
> dzieje sie teraz. Niech moc dostarczana bedzie malutka, akurat taka, zeby
> pokonac niewielkie opory silnika i utrzymac te stosunkowo niskie obroty.
> Potem go obciaze i chce, zeby wtedy moc wzrosla tak, zeby pod obciazeniem
> obroty byly mniej wiecej takie same.
Aby obroty były małe, EMF silnika musi być małe. A prądu nie możesz
zwiększyć do setki amperów. I moc będzie śmiesznie niska.
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.17 16:56 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 17:02 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 22:30 Pcimol
- 02.06.17 02:09 SnCu
- 02.06.17 02:17 SnCu
- 02.06.17 11:20 Paweł Pawłowicz
- 02.06.17 12:15 Adam Wysocki
- 02.06.17 12:17 Adam Wysocki
- 02.06.17 15:40 Paweł Pawłowicz
- 02.06.17 16:06 Elektrolot
- 02.06.17 16:21 Elektrolot
- 02.06.17 16:55 J.F.
- 02.06.17 16:59 J.F.
- 02.06.17 17:24 Elektrolot
- 02.06.17 17:40 SnCu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Wkrętarki, wiertarki...
- Zasilacz impulsowy 12V 10A, coś godnego uwagi jako zamiennik akumulatora wkrętarki
- Mouser - koszt wysyłki
- [OT] Jak wycinac ksztalt w piance lub styropianie?
- FV--> ciepła woda w kranie
- Szok
- Dziwny schemat wzmacniacza m.cz.
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- CGNAT i ewentualne problemy
Najnowsze wątki
- 2025-07-03 Dlaczego nikt nie powiadamia służb!
- 2025-07-02 Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- 2025-07-02 ,,The Plot to Get RFK" (,,Spisek, by pozbyć się RFK")
- 2025-07-02 Rozkaz 17-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-07-02 Rozkaz 16-2025: 2025-06-19 Apelacja Do Wyroku Sądu Rej. w Sprawie IVRNs 295-23
- 2025-07-02 Rozkaz 17-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-07-02 Inżynierowie... inżynierzy...
- 2025-07-02 Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- 2025-07-02 Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- 2025-07-02 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-02 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-02 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-07-02 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-02 Znaleziony
- 2025-07-02 Warszawa => Data Developer <=