  • Data: 2023-09-09 20:26:31
    Temat: Re: Przekładnia koronowa
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Będę miał czas to dorobię do niego koło walcowe i wykonam animację.

    Obiecałem animację i oto ona (ruchomy GIF).
    https://megawrzuta.pl/download/03ef60e7b8ec690e58e17
    2dc44db7532.html

    Skorzystałem, przy konstrukcji, z dodatku FCGear do programu FreeCad.
    Wstawiłem liczby zębów 15 i 25, a resztę koła (jednego i drugiego) program sam
    zaproponował; ja tylko zaaprobowałem.
    Wygląda na to, że styk obu kół nie jest wzdłuż linii, jak w przekładni walcowej,
    tylko przypomina taki jaki jest w łożysku kulkowym.
    Tu jest pokazany rzeczywisty styk w przekładni czołowej.
    https://www.zakgear.com/Scrown.html

    WM