eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia koronowa › Re: Przekładnia koronowa
  • X-Received: by 2002:a05:6808:211f:b0:3ad:29a4:f54f with SMTP id
    r31-20020a056808211f00b003ad29a4f54fmr4836629oiw.4.1698160447883; Tue, 24
    Oct 2023 08:14:07 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:6808:211f:b0:3ad:29a4:f54f with SMTP id
    r31-20020a056808211f00b003ad29a4f54fmr4836629oiw.4.1698160447883; Tue, 24
    Oct 2023 08:14:07 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.usenet.blueworldhosti
    ng.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out
    .google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!
    not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 24 Oct 2023 08:14:07 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <1hig1xqctcicr.eq0gi34zzoy9$.dlg@40tude.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com;
    posting-host=2a01:110f:1401:7400:d1a2:69cd:bd12:4166;
    posting-account=OvpLHAoAAABw4mGhmmXBN7EFlRmDYKCy
    NNTP-Posting-Host: 2a01:110f:1401:7400:d1a2:69cd:bd12:4166
    References: <f...@g...com>
    <ud9vdk$qg4$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <e...@g...com>
    <8...@g...com>
    <vw4gwry032tv.zfhwvjxrhl0c$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <qogad0tq4tyg.1if6tzwz1ssoo$.dlg@40tude.net>
    <4...@g...com>
    <1hig1xqctcicr.eq0gi34zzoy9$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Przekładnia koronowa
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Injection-Date: Tue, 24 Oct 2023 15:14:08 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3275
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49192
    [ ukryj nagłówki ]

    wtorek, 12 września 2023 o 19:46:28 UTC+2 J.F napisał(a):
    > On Tue, 12 Sep 2023 10:43:07 -0700 (PDT), WM wrote:
    > > czwartek, 7 września 2023 o 20:42:53 UTC+2 J.F napisał(a):
    > > (...)
    > >> Hm, to ja sie moze jeszcze raz spytam, czy ten styk zębów to jakis
    > >> punktowy jest, czy bardziej ciekawy?
    > >>
    > > (...)
    > >> J.
    > >
    > > Co jest ważniejsze, dłuższy styk, czy zerowy poślizg?
    > Akurat w dyfrze do samochodu, to IMO poslizg mało istotny, bo to sie
    > prawie nie kręci, natomiast siły duze.
    > W helikopterze jakby odwrotnie.
    > > Wygląda na to, że to drugie, bo chwilowy punkt obrotu chcą mieć w punkcie styku
    zębów fig4.
    > > https://www.geartechnology.com/articles/20320-face-g
    ears-geometry-and-strength
    > >
    > > W zwykłej przekładni, styk zębów jest na odcinku równoległym do osi kół.
    > A tu moze byc calkiem inaczej i to nie przeszkadza.
    > > Nie problem napisać równanie powierzchni na kole koronowym, która styka się z
    kołem walcowym wzdłuż tego samego odcinka.
    > > Uzyskamy taki efekt, jak byśmy zrobili płynne przekształcenie koła walcowego w
    koło koronowe.
    > J.

    Przekładnia koronowa ma szerokie zastosowanie.
    https://balance-drive.com/en/kronenrad-royal/
    Tu jest pokazane i omówione działanie dyferencjału Audi.
    https://youtu.be/QftlBauaytw?si=rZ3xjiBkTApTtgQM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: