    Subject: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Mon, 5 Apr 2021 23:55:56 +0200

    W dniu 2021.04.05 o 23:04, heby pisze:

    > Tak, nie jest do zdecydowanie następna apliakcja do fakturowania.

    Aplikacje do fakturowania są proste a i tak większość działa w "dziwny"
    sposób bo co program to inne podejście :)

    > Zostało to wyjaśnione.

    Nie zostało to jednoznacznie wyjaśnione nawet osoba która dużo
    dyskutowała z Tobą w tym wątku stwierdziła że cieżko się rozmawia bo nie
    odpowiadasz na pytania

    > Więc jak?

    Możesz to zrobić na co najmniej dwa sposoby
    1. Korzystając ze strumieni i pliku binarnego
    2. Wykorzystując formaty tj VDI

    https://www.arysontechnologies.com/blog/how-to-open-
    vdi-file/#:~:text=VDI%20or%20Virtual%20Drive%20Forma
    t,Windows%20and%20other%20operating%20systems.

    wiele innych jest tego sporo tylko ta opcja druga jest moim zdaniem w
    Twoim przypadku na "wyrost"

    Dostęp do źrodeł masz opisy formatu znajdziesz też w sieci

    > Nie, to jest zwrócenie uwagi że "strumieniami" tego się nie ogarnia. To
    > się ogarnia random access na rzeczywistym pliku. Razem z trim i kilkoma
    > sztuczkami jak garbage collecting czy kompaktacja.

    > *DOSKONALE* wiem co.

    Bez szyderstwa. Napisz więcej co to ma robić bo mam wrażenie że
    strzelasz z armaty do wróbla

    > Możesz się podeprzeć jakimś powodem, dlaczego to nie będzie wirtualny
    > filesystem?

    Bo to co chcesz zbudować jest formatem pliku emulującym działanie
    systemu plików a to różnica

    Napisałem już w pierwszym moim poście że musisz zbudować odpowiedni
    format pliku

    Nawet przywołane przeze mnie VDI jest formatem pliku a nie systemem plików

    > Poczytaj wątek. Mam możliwosć schowania tego za abstrackją i aktualnie
    > używam database. Ale database jest marną emulacją.

    Po co ci Database? Armata na wróbla chociaż podejrzewam że będzie i tak
    bardziej wydajna niż to co stworzysz przynajmniej w pierwszych wersjach

    > Bardzo dobra rada. Problem w tym, że kod do większości filesystemów jest
    > przesadnie zagmatwany aby można było wyłuskać z niego sensowne
    > abstrakcje. A wiele oglądałem. Najzwyczajniej, produkcyjne filesystemy
    > są optymalizowane a nie pisane po to aby je podziwiać.

    Teraz jak wiem o co ci chodzi to odpowiem tak. Przejrzyj formaty które
    to umożliwiają przechowywać obraz dysku np wspomniany przeze mnie VDI bo
    System plików będzie faktycznie mocno zagmatwany bo ty potrzebujesz 20%
    tego co w systemie plików jest zawarte

    > Nie.
    >
    > Ma pracować na 1 pliku, a w środku ma pozwalać na operowanie nieznaną
    > iloscią plikó wirtualnych, dynamicznie je tworząc, kasując,
    > powiększając, nadpisując. Mniej więcej to co robi normalny filesystem na
    > normalnym dysku.

    Kluczowe pytanie do czego ci to potrzebne bo nadal przy tej "dawce
    wiedzy" będę sie upierał że wystarczą ci strumienie by to napisać

    Strumienie nie dadzą rady w momencie gdy potrzebujesz z tego wycisnąć
    max wydajności

    https://formats.kaitai.io/vdi/java.html

    > Odpowiedź padła w tym wątku.

    Dopiero teraz :)

    > Bo nie przeczytałeś uważnie.

    Przeczytałem tylko dopiero w odpowiedzi do mnie napisałeś to w jasny
    sposób ale nie ma o co się spierać

    > Zasugeruj jakie. Nie znajduje gotowych rozwiązań poza workaroudami jak
    > bloby w db.

    Zasugerowałem format VDI lub zbuduj własny format co nie jest takie
    trudne jak zglebisz temat formatu plików pozwalający przechowywać obraz
    dysku.

    Moim zdaniem błędnie się zasugerowałeś że to ma być FileSystem

    > Interesujące, podrzuć jakiś filesystem który pakuje pliki do jednego
    > pliku i pozwala na ich dynamiczne używanie jednoczesnie kompaktując plik
    > fizyczny.

    wspomniany tu przeze mnie VDI to robi ale mam wrażenie że ty i tak tego
    nie potrzebujesz.

    Moja rada poczytaj o tym jak się konstruję formaty plików i odejść od
    myślenia (na tym etapie) od tego że to jest system plików

    Pytanie czy da się strumieniami twoim zdaniem zapakować kilka plików do
    jednego pliku?

    Zadaje to pytanie nie po by się z Ciebie nabijać tylko po to by
    zrozumieć czemu sądzisz ze pliki typu qcow2/vdi są systemami plików.

    Pozdrawiam
    J-23