  • 21. Data: 2020-09-10 11:06:27
    Temat: Re: Quiz UPSowy - ktoś zna odpowiedź?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Sep 2020 09:26:47 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Aż do rozładowania.

    Duży plus za kreatywność:)

    --
    Marek

  • 22. Data: 2020-09-10 11:07:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Sep 2020 10:50:03 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > odpowiedź na to pytanie jest taka: Nie należy tak robić, nie jestem
    > debilem, nie sprawdzałem.

    Puf i zniknęło dużo wynalazków....

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-09-10 11:09:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-09 o 18:40, Marek pisze:

    > Podkręć jasność wypowiedzi.

    3 inaczej c inaczej ---
    gdyby był offline to punkt 4

  • 24. Data: 2020-09-10 11:18:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/09/2020 11:05, Marek wrote:
    > Ale jakie przełączanie?

    Przekaźnikiem. Nie mam go już od lat, nie mam jak pokazać konstrukcji
    wewnętrznej, ale miał najwyczajniejszy przekaźnik po stronie 230V, jeśli
    napięcie było za niskie albo nieprawidłowe to nie podawał go na obwody
    mocy. To czy odpinał wtedy przetwornice z bataterii jest niestotne, nie
    analizowałem schematu aż tak bardzo pewnego dnia z hukiem wybychł
    elektrolit i narobił bałaganu poza możliwosciami naprawy.

    > UPS on-line nic nie przełącza, generuje cały
    > czas AV z bateri (no chyba że włączysz mu bypass ale to zwykła zwora).

    To *bardzo* tani UPS był. Miał feler taki że podczas przechodzenia w
    podtrzymanie podpięta żaródka ledowa gasła na bardzo krótki czas,
    wyźanie jednak widoczny. Mogę tylko spekulować jak był skonstruowany w
    środku.

  • 25. Data: 2020-09-10 11:21:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/09/2020 16:26, Marek wrote:
    > Quiz do rozmowy kwalifikacyjnej:
    >
    > UPS onliine (generujący sinus) został zasilony własnym napięciem
    > wyjściowym, zaznacz prawidłową odpowiedź (co się stanie):
    >
    > - UPS się wyłączy
    > - nic się nie zmieni, nadal będzie wskazywał brak zasilania
    > - wskaże powrót zasilania i zacznie ładować akumulatory
    > -zacznie taktować tj. na zmianę zgłaszać powrót i brak zasilania

    Odpowiedz prawidlowa e: Zalezy od marki i modelu.

  • 26. Data: 2020-09-10 12:06:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2020 11:06:27 +0200, Marek napisał(a):

    > Duży plus za kreatywność:)

    Tak wyszło,co robić :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 27. Data: 2020-09-10 13:14:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Puf i zniknęło dużo wynalazków....

    Tu, jak rozumiem, przedmiotem wynalazku miało być perpetum mobile.
    Poza tym racja -- "nie należy tak robić" jest z reguły słabym argumentem.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2020-09-10 13:22:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >Przekaźnikiem. Nie mam go już od lat, nie mam jak pokazać konstrukcji
    >wewnętrznej, ale miał najwyczajniejszy przekaźnik po stronie 230V,

    >To *bardzo* tani UPS był.

    Ale nazywal sie off-line, czyli nie na temat.

    > Miał feler taki że podczas przechodzenia w podtrzymanie podpięta
    > żaródka ledowa gasła na bardzo krótki czas, wyźanie jednak widoczny.
    > Mogę tylko spekulować jak był skonstruowany w środku.

    Pewnie typowo jak inne offline.
    Przekaznik chwile przelacza, 20-60ms sie podawalo, wiec cos tam moze
    byc widac, ale komputery to znoszą bez problemu ... bo by nie bylo
    kupujacych.
    Ta LEDowka moze byc problematyczna - jedne maja prostownik i
    kondensator, i powinny co najwyzej sciemniec, innym przetwornica
    startuje sekunde ...

    J.

  • 29. Data: 2020-09-10 13:32:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 9 Sep 2020 22:47:45 +0200, yabba <...@...pl> wrote:

    >Dlaczego, do pracy jałowej (ładowanie aku) potrzebuje ułamek mocy
    >jaką dostarcza.

    Ale normalnie to on z sieci pobiera tyle, zeby starczylo na ladowanie
    aku i zasilanie przetwornicy.

    Wykryje, ze napiecie jakies slabe, i ograniczy prad pobierany?

    Ale czy slabe? Wszak na wyjsciu powinien miec poprawne napiecie niczym
    z sieci.

    Gdzies tam jeszcze moze byc wersja, ze PFC wykryje błedne zasilanie,
    lub sie spali :-)

    J.

  • 30. Data: 2020-09-10 13:32:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-10 o 13:14 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Tu, jak rozumiem, przedmiotem wynalazku miało być perpetum mobile.

    A czy to taki znów absurdalny przedmiot? Ludzie od początku ludzkości
    kombinują jak je otrzymać. Niektórzy uczeni mówią dziś "nie da się", i
    to demotywuje dużą część badaczy przedmiotu - no ale wszechświat
    jednak jakoś się kręci... skąd czerpie na to energię? Przecież nie "z
    zewnątrz". No to może właśnie z UPSa? :)

    > Poza tym racja -- "nie należy tak robić" jest z reguły słabym
    > argumentem.

    Otóż to. Doświadczenia, jakkolwiek durnie by nie wyglądały, zawsze mogą
    czegoś nauczyć. Jeśli nie ludzkość, to chociaż badacza (jeśli przeżyje
    doświadczenie).

    Mateusz