  • 31. Data: 2016-12-15 14:45:43
    Temat: Re: Skrzyżowanie, rondo.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Dec 2016 13:41:11 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > No nie, C12 nakazuje Ci objeżdzać daną przeszkodę w okreśłony sposób :)
    > Zatem dotyczy każdego skrzyżowania wokół tej przeszkody.

    Przecięcia, a nie skrzyżowania.

  • 32. Data: 2016-12-15 14:57:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 15 Dec 2016 14:45:43 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Przecięcia, a nie skrzyżowania.

    Kwestia semantyki, skrzyżowanie to przeciecie dróg.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 33. Data: 2016-12-15 15:04:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 15 Dec 2016 14:05:33 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > mowi tylko, ze "oznacza".
    > A dlaczego sie tak odbywa, to juz nie mowi.

    Chyba się trochę zagalopowałeś.
    A nakaz skrętu w prawo, albo w lewo mówi dlaczego tak ma być?
    Nakazuje Ci jechać w określona stronę i tyle, na tym właśnie polegają znaki nakazu.
    Zresztą nei tylko one.

    > Zarzadzenie dyrektora zarzadu drogi w sprawie ustanowienia organizacji
    > ruchu ?

    Nie ma to żadnego znaczenia jaki jest powód ;)

    > Ale "na skrzyzowaniu". W/g Ciebie skrzyzowanie sie po tych ~10m
    > konczy i jedziemy sobie zwykla droga (jezdnia ?) wokol wyspy do
    > nastepnego skrzyzowania.

    Nie, ja to rozumiem inaczej. Mniej więcej tak, C12 czyni z obwiedni jedną całość o
    określonych prawach.

    > To czemu mialbym nie zawrocic na tej drodze, jesli nie ma informacji,
    > ze nie jest jednokierunkowa ?

    Z powodu jak wyżej.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 34. Data: 2016-12-15 15:33:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Dec 2016 14:57:49 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Kwestia semantyki, skrzyżowanie to przeciecie dróg.

    Zgadza się. A rondo nie jest drogą.

  • 35. Data: 2016-12-15 15:56:57
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 15 Dec 2016 15:33:22 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Zgadza się. A rondo nie jest drogą.

    Polemizowałbym ;)
    Obwiednia ronda nie wprost i nie zdefinicji, ale poprzez fakt, że jest
    podporządkowana, albo uprzywilejowana w stosunku do wszystkich wlotów, tworzy
    odzielną drogę o określonych prawach względem dróg do niej dochodzących. A biorąć pod
    uwagę klasyczne czyli okrągłe s.o.r.o. to nawet i malowanie znaków poziomych o tym
    świadczy. :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 36. Data: 2016-12-15 16:01:57
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    Thu, 15 Dec 2016 14:57:49 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen
    <s...@t...pl>

    ============
    > Zgadza się. A rondo nie jest drogą.

    Rondo jest drogą, bo spełnia definicję drogi w PoRD.
    Jest to droga do ruchu dookoła wyspy lub placu.

  • 37. Data: 2016-12-15 16:02:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Dec 2016 15:56:57 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    odzielną drogę o określonych prawach względem dróg do niej dochodzących.

    Nie ma znaczenia. To jezdnia. Jezdnie też mogą mieć pierwszeństwo na przecięciu
    z innymi jezdniami (i drogami).

    Dlatego jak widzisz parę zapisów by się przydało, bo masz z tym problem :)

  • 38. Data: 2016-12-15 16:21:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Dec 2016 16:01:57 +0100, w <o2ub9k$b4c$1@news.mixmin.net>, "EdekS"
    <u...@s...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Thu, 15 Dec 2016 14:57:49 +0100, w
    > <2...@t...pl>, szerszen
    > <s...@t...pl>

    > ============
    >
    > Rondo jest drogą, bo spełnia definicję drogi w PoRD.
    > Jest to droga do ruchu dookoła wyspy lub placu.

    Jak widać -- zapisy są wręcz konieczne.

  • 39. Data: 2016-12-15 16:26:20
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 15 Dec 2016 16:02:24 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Nie ma znaczenia. To jezdnia. Jezdnie też mogą mieć pierwszeństwo na przecięciu
    > z innymi jezdniami (i drogami).

    O masz, kolejny purysta językowy.

    > Dlatego jak widzisz parę zapisów by się przydało, bo masz z tym problem :)

    Ja?
    To nie ja rządam jakiś specjalnych zapisów do poruszania się po skrzyżowaniu
    oznaczonym C12 i nie ja uważam że C12 ma jakąś nadzwyczajną moc sprawczą.
    Wszystkie zapisy dotyczące poruszania się po tworach oznakowanych C12 sa zdefiniowane
    w P.o.R.D. i wystarczy je tylko z głową stosować i rozumieć.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 40. Data: 2016-12-15 17:21:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Dec 2016 16:26:20 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > O masz, kolejny purysta językowy.

    Po prostu dostrzegam braki w podstawach.

    > Ja?

    Ty, wy, oni.

> [...]
    zdefiniowane w P.o.R.D. i wystarczy je tylko z głową stosować i rozumieć.

    Na początek można wpisać, że drogi dochodzące do soro są podporządkowane (albo
    mają pierwszeństwo auta poruszające się po rondzie) -- miliony ton stali do
    zaoszczędzenia.