    From: io <i...@o...pl.invlid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Date: Fri, 24 Mar 2023 15:43:27 +0100

    W dniu 24.03.2023 o 06:42, heby pisze:

    > Ponieważ zdaje sobie sprawę z ograniczeń, nie tylko awaryjności.

    Jakich znowu ograniczeń?! Można każdemu pomieszczeniu dedykować system
    sterowania by nie było zależne od innych pomieszczeń w tym awarii
    "centralnej jednostki". Ja bym tak zrobił a Ty ... pi...sz bez sensu. No
    przykro mi, ale niczego innego w tym nie ma.

    > Przykład z niczego: randomowy mistrz pomieszukujący w Anglii miał
    > poważne problemy z urządzeniami sonoff. Po prostu przestawały działać
    > bez powodu. Wymienił każdy element sieci i dalej to samo. Nagle
    > przestawało działać, zupełnie bez korelacji z czymkolwiek.
    >
    > Okazao się, że ktoś z sąsiadów kupił na lewo zagłuszarkę wifi, bo żonę
    > boli głowa od routerów.

    Od zagłuszarki nie bolała?

    > To jeden z kilku powodów, dla których sterowanie krytyczne jest u mnie
    > albo pociągnięte kablem, albo go nie ma. Bo awaryjność centralnego
    > serwera jest w mojej mocy, ale inne czynniki są poza.

    W starym WiFi było widmo rozproszone.

    Miałem Ci ja w skuterku kabelek, ale mi się upalił. Już trochę stoi bo
    nie mogę zdecydować się jak odtworzyć złącze, które tam było. Czy zwykłe
    kostki można użyć, czy ściskane termokurczliwe, czy jeszcze coś innego.
    Też mógłbym je w 5 minut naprawić, ale musiałbym mieć głębokiego imbusa,
    obcinaczkę, nowe oryginalne złączki z Chin, zaciskarkę, śrubokręt,
    oświetlenie ... dlatego ludzie wolą bezprzewodowo.

    > Ja myślę, że zapędziłeś się za daleko w stylu dyskusji. EOT.

    Nie jesteś Ty czasem bezczelny?