  • Data: 2023-03-24 20:36:00
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Mar 2023 20:07:02 +0100, heby wrote:
    > On 24/03/2023 19:41, J.F wrote:
    > [...]
    >
    > Niekoniecznie. W zasadzie na pewno nie.
    >
    > Przykład z niczego: miałem przez 3-4 lata w sieci problemy ze switchem.
    > Przestawał widzieć kolegę na drugim końcu kabla. Kabel był zamurowany,
    > więc tutaj nic nie dało się sprawdzić, ale tester pokazywał poprawne
    > przejście każdej żyły.
    >
    > Jak robiłem remont, to znalazłem zapaćkaną przez budowlańców dziurę, w
    > której dwa kawałki tego kabla skręcono w palcach każdą żyłę i zapluto
    > tynkiem. Za dziurę prawdopodobnie odpowiedzialny był hydraulik.

    Tak skrecony dziala :-)

    > W tym czasie zmieniłem ze 3 switche, będąc pewnym, że skoro tester
    > pokazuje ok, to jest ok.
    > Są sytuacje, które nie dają się zdiagnozować w łatwy sposób.

    Ale tu router ogolnie dzialal dobrze, tylko co pewien czas mu sie cos
    zdarzało.

    Przypadki chodzą po ludziach.
    Dawno dawno temu mialem przypadek, gdy siec czasem dziwnie zwalniala.
    Winnym okazał sie hub Genius (jeszcze nie switch), ktory powyzej 100
    pakietow na sekunde sie jakos dziwnie blokował.
    I to chyba nie sam, musial byc spięty z drugim...

    > Putina się już nie boję, choć mam nadzieję zdążyć na emeryture przed
    > przymusową nauką chińskiego.

    No coz, im bardziej bedzie przyparty do muru, tym bardziej radykalne
    rozwiązania będą mu na mysl przychodzic.
    A nie wiemy, gdzie jest dla niego ten "mur".

    > Znacznie bardziej boję się niekopetentnych partyjnych debili w zarządach
    > spółek energetycznych.

    Przyklad w Belchatowie mielismy, choc nie wiem czy to wina partyjnych
    w zarządzie ...

    > Największy wstyd że z zaniedbania, partyjnych gierek, intryg i korupcji.
    > Sabotaż zostawiłbym jak mniej prawdopodobny.

    Od partyjnej korupcji będą raczej proste awarie.
    No chyba, ze skomplikowanie systemu ich przerośnie ... ale to i mniej
    partyjnych moze przerosnąc ...

    J.