  • Data: 2023-03-24 20:07:02
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/03/2023 19:41, J.F wrote:
    > Bo ja wiem ... nie chcial byc sledzony i rozliczany co do sekundy ...

    Wiele zawodów jest tak rozliczanych. Zawód to w dużej części kwestia
    wyboru, przy czym częśc tego wyboru polega na przykład na uczeniu się na
    10 lat przed jego "wyborem". Czego większość suwerena nie pojmuje i w
    efekcie ląduje na kasie w hipermarkecie gdzie kontrola jest.

    > teraz gdzies slysze, ze bank programistom robil zrzuty ekranu co pare
    > minut, aby sprawdzic co oni robia, lub czego nie robią..

    To jest toksyczne środowisko pracy. Z doświadczenia programisty właśnie
    podpowiem: jesli co 10 minut nie zeknijesz na cokolwiek innego niż kod,
    to oszalejesz. Dlatego w wielu firmach toleruje się internet i zerkanie
    na niego, byle w normalnych proporcjach. Natomiast są wyjątki. Te
    wyjątki to zwykły szum statystyczny i powód aby managerem tej grupy
    programistów zajął się psychiatra.

    > Przy czym wewnetrzne wifi było, tracil łacznosc zewnętrzną po
    > ethernecie. Moze nawet nie łacznosc, co DHCP.
    > To był TP-Link, drugi TP-Link mial podobnie, trzeci też,
    > a teraz mam cos całkiem innego i problem znikł.
    > Jakies hackery mnie atakowały?
    > Lokalni, czy niekoniecznie?

    Niekoniecznie. W zasadzie na pewno nie.

    Przykład z niczego: miałem przez 3-4 lata w sieci problemy ze switchem.
    Przestawał widzieć kolegę na drugim końcu kabla. Kabel był zamurowany,
    więc tutaj nic nie dało się sprawdzić, ale tester pokazywał poprawne
    przejście każdej żyły.

    Jak robiłem remont, to znalazłem zapaćkaną przez budowlańców dziurę, w
    której dwa kawałki tego kabla skręcono w palcach każdą żyłę i zapluto
    tynkiem. Za dziurę prawdopodobnie odpowiedzialny był hydraulik.

    Kabel kładłem sam i był cały.

    Tynków i rur nie.

    W tym czasie zmieniłem ze 3 switche, będąc pewnym, że skoro tester
    pokazuje ok, to jest ok.

    Są sytuacje, które nie dają się zdiagnozować w łatwy sposób.

    > Oj ... a jak sie Putin wk*, i nam przypierdoli w elektrownie?

    Putina się już nie boję, choć mam nadzieję zdążyć na emeryture przed
    przymusową nauką chińskiego.

    Znacznie bardziej boję się niekopetentnych partyjnych debili w zarządach
    spółek energetycznych.

    > Ewentualnie dyskretnie - energetyka sie wyłączy i nie wiadomo dlaczego
    > ani przez kogo ...

    Największy wstyd że z zaniedbania, partyjnych gierek, intryg i korupcji.
    Sabotaż zostawiłbym jak mniej prawdopodobny.