  • Data: 2021-04-28 01:27:17
    Temat: Re: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-04-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    ekaw-worek-papier-do-pieczenia-i7741092338.html

    8-100yds.html

    > a co to w ogole jest?
    >
    > Bo z opisu ... porowata tkanina, aby do przylozenia do innego
    > laminatu, aby sie odgazowal w czasie "kurowania" a potem sie latwo
    > odrywa?
    > Ale jak wersja porowata przepuszcza zywice .. da sie to potem oderwac?

    Są też wersje nieporowate. Używa się tego np. do kompozytów
    epoksydowych, gdzie warstwa porowata umożliwia odgazowanie.

    > No i jak to robione - tkanina z wlokna szklanego, pokryta teflonem,
    > czy najpierw wlokno szklane pokrywaja teflonem a potem tkaja z tego
    > tkanine?

    Spodziewam się, że na matę z włókna szklanego jest napylana zawiesina
    PTFE (najpewniej emulsja) a dalej jest to wygrzewane w odpowiedniej
    temperaturze. Ale kolor tego jest taki, że coś tam jeszcze musi być. To
    w dotyku przypomina mocno peerelowską ceratę, z poprawką na "śliskość".

    > A czemu nie? Teflon przeciez ogolnie dopuszczony ..

    Bo włókno szklane z żywnością to chyba tak sobie... faktem jest, że tam
    się nic wizualnie nie kruszy, ale obsesyjnie nie badałem.

    >>> P.S. https://www.youtube.com/watch?v=BbfYHqmmeQA

    > Calkiem mozliwe.

    > Ale wyglada, jakby z wytlaczarki wychodzila juz ladna rura,
    > a potem jakas pozioma maszyna, te pionowe kominy ...

    Pewnie tylko cześciowo jest spieczone i może nawet nie jest pożądane aby
    w dyszy wytłaczarki spiekać to bardziej, bo mogą mocno rosnąć opory
    "przepływu", a może też trzeba coś usunąć (odparować) i dopiero wtedy
    spiec. Tak jak patrzę na te wytłaczarki, to element grzewczy jest przy
    samej dyszy, więc pewnie tam się tylko wyciska na tyle, że trzyma to
    kształt, a finalne spiekanie następuje później. W sumie interesujące jak
    ten duży walec jest wyciskany do kształu tuby. Ta sekcja bezpośrednio po
    wytłaczarce to pewnie chłodzenie.

    Nb. PTFE to bardzo ciekawy polimer, nie tylko ze względu na niską
    energię powierzchniową, a też jak się zachowuje krystalizacyjnie w
    przypadku np. sił ścinających. Spodziewam się, że z takim wytłaczaniem
    jest sporo cyrków.

    --
    Marcin