-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: "Wal po osob?wce"
Date: Fri, 01 Apr 2011 18:12:33 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 33
Message-ID: <in4u28$khj$1@mx1.internetia.pl>
References: <9...@f...googlegroups.com>
<in1etd$22c$1@mx1.internetia.pl>
<4d945de1$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
<in27un$fqu$1@mx1.internetia.pl> <4d9575cd$1@news.home.net.pl>
<in44ng$lhe$1@inews.gazeta.pl> <4d959db5$1@news.home.net.pl>
<4d95b722$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1301674888 21043 77.252.249.9 (1 Apr 2011 16:21:28 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Apr 2011 16:21:28 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4d95b722$1@news.home.net.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2359854
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-01 13:29, LEPEK pisze:
> W dniu 2011-04-01 11:41, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
>
>> Nie czepiam się sytuacji, tylko nieścisłości wywodu, który może kogoś
>> wprowadzić w błąd.
>> ATSD to te przeszkody stojące wcale nie muszą być groźniejsze dla auta
>> niż inny samochód - [...] drzewko, które się ugnie,
>
> No, z tym drzewem, to tu raczej nie pasuje. Te rośliny są wyjątkowo
> zdradliwe i odporne. Zadziwiająco cienkie potrafią stać niewzruszone w
> konfrontacji z samochodem. I raczej się nie ugina - albo trzaśnie, albo
> najwyżej straci odrobinę kory.
Otóż to, 10-15cm średnicy drzewko potrafi przeciąć pół auta, choć samo
się zachwieje, straci trochę liści i kory. Jednak przyłożenie siły na
obszar pnia np 15cm x 50cm daje ogromną siłę /cm^2, 10x większą w
porównaniu do siły rozłożonej na np 150cm x 50cm przodu auta.
A wiata przystankowa... "uwaga może zawierać dzieci" itd.
Ja wychodzę raczej z założenia że z obiektów które można spotkać na
drodze (w sytuacji gdy trzeba w coś walnąć i już nie ma ratunku) to auta
są do walenia najlepiej konstrukcyjnie przygotowane, najlepiej
zabezpieczone na taką sytuację (choćby w porównaniu do tej wiaty
przystankowej, w której nie wiadomo co się ukrywa), i równocześnie
posiadając dużą masę, mają znaczną strefę zgniotu = rozproszenia
energii. Bardzo dobrym elementem zastępczym byłaby świeżo zaorana
ziemia, beczki z wodą, stos opon... ale w statystycznym miejscu polski
najłatwiej niestety o rów, drzewo, słup, przystanek, oraz inne auto.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.11 18:15 jarek d.
- 01.04.11 18:23 jarek d.
- 01.04.11 18:27 Waldek Godel
- 01.04.11 18:35 jarek d.
- 01.04.11 18:38 Waldek Godel
- 01.04.11 18:42 Waldek Godel
- 01.04.11 18:43 Shrek
- 01.04.11 18:52 jarek d.
- 01.04.11 18:58 jarek d.
- 01.04.11 21:18 Roman
- 01.04.11 21:41 Roman
- 01.04.11 22:16 Cavallino
- 02.04.11 09:37 jack
- 02.04.11 09:40 Cavallino
- 02.04.11 11:12 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=