  • Data: 2021-09-14 12:22:36
    Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Sep 2021 11:37:26 +0200, Janusz wrote:

    > Irku tylko silnik BLDC ci to umożliwi,ale falownik też musisz wtedy zmienić.

    Przeciez windy byly w czasach bezfalownikowych.

    W moim starym bloku sterowanie bylo na przekaznikach, silnik zapewne
    indukcyjny/klatkowy, na kabinie byla fotokomorka,
    a co pol pietra przeslona.

    I nawyrazniej naped ciagnal az do polpietra, potem zwalnial, a potem
    pewnie hamulec blokowal na pietrze.

    Kabina miala przeciwwage, ale wiadomo - ciezar kabiny zmienny.

    Dzis w windach widze jakis naped z przekladnia, enkodery rozne,
    pudla sterownikow.

    No i sa jeszcze te hydrauliczne - wolne strasznie, ale chyba bez
    przeciwwag.

    J.