  • 121. Data: 2020-11-03 19:56:15
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-03 12:16, RadoslawF wrote:

    > Dzięki dostępności były znane. Renoma wynika ze sporo lepszej
    > jakości i brzmieniu od dostępnych krajowych wyrobów.
    > Ale jak porozmawiasz z kolekcjonerem tej marki to się dowiesz
    > że to co było dostępne w pewexach to były tylko tańsze modele
    > tej firmy.

    Dokładnie, legenda tej firmy w Polsce powstała na podstawie najniższej
    półki cenowej.
    Pomyślcie chwilę, po jaką ... mieliby do Pewexu wstawiać te droższe?
    By lud zobaczył głębokość przepaści finansowej i technicznej?

    Włodek

  • 122. Data: 2020-11-03 19:57:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 19:56, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

> [...]
    > Pomyślcie chwilę, po jaką ... mieliby do Pewexu wstawiać te droższe?
    > By lud zobaczył głębokość przepaści finansowej i technicznej?

    Do tych najtańszych przepaść też była spora.
    P.G.

  • 123. Data: 2020-11-03 20:06:42
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-03 19:57, Piotr Gałka wrote:

    > Do tych najtańszych przepaść też była spora.

    Frustrująca, ale na akceptowalnym poziomie :-)

    Włodek

    P.S.
    Krzysztof Bielewicz zrobił odcinek
    na swoim kanale YT pt. "Legenda Technicsa"
    https://www.youtube.com/watch?v=MKXIYl21olY

  • 124. Data: 2020-11-03 20:35:31
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 03/11/2020 18:40, Piotr Gałka wrote:

    > Jeszcze nigdy nic z Aliexpress nie kupowałem.

    Nie musisz
    https://allegro.pl/oferta/smsl-sa300-czarny-wzmacnia
    cz-klasa-d-bluetooth-sub-9421888580

    > Moje potrzeby można chyba podsumować tak: Potrzebuję funkcjonalnie i
    > estetycznie wypełnić półki nad szufladami w:
    > https://jysk.pl/salon/meble-rtv/stolik-tv-jungen-3-p
    olki-dab-dziki
    > i bez poczucia, że wyrzuciłem pieniądze na bajery, które nigdy się nie
    > przydadzą :)
    >
    > Do jednej przegródki mam wypełnienie w postaci starej nagrywarki DVD
    > Panasonica. Dwie skrzynki o szerokości 435 pochodzące z tej samej
    > parafii spełnią moją definicję 'estetycznie'. Pozostaje kwestia
    > 'funkcjonalnie' i 'bez zbędnych bajerów'.
    > P.G.

    To zupełnie zmienia sprawę. Nie potrafie ci więc pomóc... :-)

    ps. Kiedy ostatni raz używałeś tej nagrywarki?

    c.

  • 125. Data: 2020-11-03 21:07:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 20:35, Cezar pisze:

    > To zupełnie zmienia sprawę. Nie potrafie ci więc pomóc...  :-)

    :-)

    > ps. Kiedy ostatni raz używałeś tej nagrywarki?

    O dziwo nie tak dawno - miesiąc temu.

    Bardzo lubię dwie historie - Dywizjon 303 i Enigma.
    Jak pojawiły się (ze dwa lata temu) filmy Dywizjon 303 to nie
    wiedziałem, że są dwa. I jak kiedyś nagle padło hasło, że pójdziemy z
    synem do kina i akurat grali to poszliśmy na Dywizjon 303. Oczywiście to
    nie był ten :( Dało się obejrzeć, ale te same ujęcia 10 razy w jednym
    filmie mogą wyprowadzić z równowagi.

    Jakoś na początku października leciał (ten polski) w TV (chyba po raz
    pierwszy (mam tylko naziemną) to mimo, że mieliśmy wszystko w rozsypce
    (montowanie tych mebli poprzedziło cyklinowanie) to połączyłem to
    tymczasowo i zaprogramowałem aby się nagrało nawet jakbym nie mógł być
    akurat w domu. Ale mogłem i obejrzałem i dwa dni później pousuwałem z
    nagrania reklamy i obejrzałem drugi raz.

    Ale poprzedni raz, że coś nagrałem to było pewnie z rok temu.
    P.G.

  • 126. Data: 2020-11-03 22:00:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 19:11, Piotr Gałka pisze:

    > Tylko, że na razie wygląda mi odwrotnie. Obecnie rozważam kino domowe
    > RX-V385 za 1400 albo stereo R-N303D za 1750.
    > I do tego się zastanawiam, czy niezależnie od wyboru nie mieć tylko 2
    > głośników.

    Zwykle amplituner KD pozwala na konfigurację 2.0, ale warto się
    zastanowić czy w miarę upływu czasu nie pójść w 3.0, a na koniec 5.0,
    czy 5.1. Tyle że wypadało by aby kolumna centralna a potem tył były z
    tej samej serii.

    > Ogólnie - za mało jeszcze wiem o praktycznych różnicach funkcjonalnych
    > między tymi dwoma rodzajami sprzętu - do tego od początku zmierzało moje
    > pytanie.

    Mam amplituner KD od jakichś 15 lat. Konfiguracja 5.0 z pełnowymiarowymi
    kolumnami. Filmy z płyt się ogląda, muzyki się słucha. Co do jakości
    dźwięku - myślę że w pewnym wieku, kiedy już słuch kończy się na ~10
    kHz, ważniejsza jest wygoda użytkowania. A sam dźwięk dookólny mnie
    rozczarował. Może dlatego że na filmach niewiele się dzieje "z tyłu", tu
    ciekawiej wypadają koncerty.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 127. Data: 2020-11-03 22:11:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Nov 2020 15:02:24 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):
> [...]
    pl...
    [...]
    > Oczywiście miałem na myśli konkurencję między producentami działającymi
    > w ramach rynków drugiego obszaru płatniczego, a nie z produktami
    > przodujących państw RWPG. A trop z Peweksem również wydaje mi się
    > właściwy.

    Trop z Pewexem jest bardzo dobry, bo jak bysmy mieli porownac te
    wyroby z drugiego obszaru ?

    > Pomiary pomiarami, ale są jeszcze subiektywne odczucia. Jeśli ludziska
    > kupują np. lampowy sprzęt audio za niemałą kasę, to przecież nie dlatego
    > żeby miał jak najmniejsze zniekształcenia, a jakby wręcz przeciwnie.

    Ale czy to subiektywne wrazenie dzwieku ... czy snobizmu ?

    > Zgadza się. Przecież pogrążające się w kryzysie gospodarki
    > socjalistyczne nie miały możliwości konkurować z zachodem w tak szybko
    > rozwijającej się dziedzinie, jak elektronika użytkowa. Zresztą
    > w okresie, o którym mowa, prym wiodła już Japonia - skutecznie
    > zagarniając inne rynki.

    Hm.
    -pisalem o polskich konstrukcjach - inne gospodarki socjalistyczne
    byly jakby mniej obciazone kryzysem,

    -a jednak ... jakos nie pamietam wzbudzajacych zachwyt konstrukcji
    bratnich gospodarek. Nie bylo ich, czy tylko w naszych sklepach nie
    bylo ?

    -ten nasz krajowy sprzet czesto byl eksportowany, i gdzies tam na tych
    zachodnich polkach sie miescil. Sporo bylo produkowane na zachodnich
    licencjach, moze eksport na troche lepszych elementach produkowany
    ... i moze to bylo przed era upraszczania.

    -zapoznienie bylo ~10 lat, ale dzielnie gonilismy. Tylko w kluczowej
    dekadzie spawacz zafundowal nam izolacje. A w miedzyczasie swiat
    poszedl w cyfrowke i mikroprocesory, ktorych juz nie dalismy rady
    dogonic.

    -czy Japonczycy naprawde byli tacy dobrzy, czy raczej tani ?

    -a potem tani byli Koreanczycy,

    -gdyby cos sie jednak inaczej ulozylo ... moglibysmy miec spory
    przemysl elektroniczny, bo tez mielismy tania sile robocza ... i za
    parenascie lat ... upadek jak w Europie zachodniej ?

    J.

  • 128. Data: 2020-11-03 22:37:22
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-03 o 22:11, J.F. pisze:

> [...]
    > licencjach, moze eksport na troche lepszych elementach produkowany
    > ... i moze to bylo przed era upraszczania.

    Mieścił się pod inną nazwą jako tani szajs dla biedaków.
    Robił to co dzisiaj produkty chińskie.

> [...]
    > dogonic.
    >
    > -czy Japonczycy naprawde byli tacy dobrzy, czy raczej tani ?

    Najpierw byli tani, dobrzy zrobili się później.

> [...]
    > przemysl elektroniczny, bo tez mielismy tania sile robocza ... i za
    > parenascie lat ... upadek jak w Europie zachodniej ?

    Nie mogliśmy. Brakło technologii i pieniędzy.
    Jak nas otworzyli na zachód to się okazało że sprzęt audio i TV
    chcemy z pilotami. Chyba tylko jeden producent telewizorów
    dał radę wypuścić modele z pilotami. Ale w plastikowych obudowach
    już nie dał rady.

    Pozdrawiam

  • 129. Data: 2020-11-04 08:35:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2020 22:37:22 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Mieścił się pod inną nazwą jako tani szajs dla biedaków.
    > Robił to co dzisiaj produkty chińskie.

    Moze nie az tak, bo nie byl az tak tani jak dzisiaj.
    Troche to jednak koszowalo, ale owszem - sprzet budzetowy.

    A moze po prostu tania sila robocza, jesli tym sprzetem splacalismy
    licencje i elementy ?

    > Najpierw byli tani, dobrzy zrobili się później.

    czyli jak kupowalismy te hybrydy do wzmacniaczy, to zle czy dobrze ?

> [...]
    > chcemy z pilotami. Chyba tylko jeden producent telewizorów
    > dał radę wypuścić modele z pilotami. Ale w plastikowych obudowach

    Juz Jowisz mial pilota.

    Moze i stosowny scalak przekraczal mozliwosci CEMI (choc robili), ale
    przeciez kupic mozna. W socjalizmie obywatel moze nie zasluguje na
    pilota ze wsadem dewizowym, ale przeciez wybiegam do lat 90-tych.

    No i jeszcze po co pilot, skoro mamy dwa programy TV, i to bez reklam
    :-)

    J.

  • 130. Data: 2020-11-04 10:48:51
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-04 o 08:35, J.F. pisze:

    > Moze nie az tak, bo nie byl az tak tani jak dzisiaj.
    > Troche to jednak koszowalo, ale owszem - sprzet budzetowy.

    A skąd wiesz ze dla niemca czy anglika nie był?
    Poloneza w angli sprzedawali hasłem "nie stać cię na nowe auto
    kup nasze, nowe".

    > A moze po prostu tania sila robocza, jesli tym sprzetem splacalismy
    > licencje i elementy ?

    Tania siła robocza, tani wyrób i najniższa jakość.
    Mi to dalej wygląda jak odpowiednik dzisiejszej chińszczyzny.
    A ludowa ojczyzna potrzebowała twardej waluty bardziej niż
    czego innego.

    > czyli jak kupowalismy te hybrydy do wzmacniaczy, to zle czy dobrze ?

    Skoro sami nie potrafiliśmy zrobić to dobrze.

    > Juz Jowisz mial pilota.

    To ja z pilotem tylko elemisy kojarzę.
    A część Jowiszy miała programator mechaniczny, więc na upartego
    to się dało tam zrobić regulacje głośności na kablu.

> [...]
    > pilota ze wsadem dewizowym, ale przeciez wybiegam do lat 90-tych.
    >
    > No i jeszcze po co pilot, skoro mamy dwa programy TV, i to bez reklam

    Gdzie ty mieszkałeś?
    W 90 latach to ja miałem trzy krajowe 1, 2, i lokalny
    a do tego spółdzielnia zrobiła "niby kablówkę" i było
    kilkanascie programów z satelity w gniazdku antenowym.