  • Data: 2020-10-16 22:30:04
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 16 Oct 2020 19:03:15 +0200, w <rmcjom$a5j$1@dont-email.me>, heby
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Istniały loadery które po 2-3 blokach przechodziły w tryb ciągły. Nie
    > były zbyt popularne ponieważ uniemożliwiały ładowanie sekcji, całośc
    > musiała być w jednym kawałku.

    Niekoniecznie, po prostu w przypadku kolejnej sekcji robiło się przerwę.
    Ale chyba nawet nie było to konieczne.
    Wiem, bo sam taki jeden napisałem (Turbo 900 czy jakoś tak).

    > Ale dało sie to zrobić, na pewno robił tak
    > jeden freezer, po prostu zrzucał cała pamięc z prosty loaderem na
    > początku. Freezera nie miałem, ale miałem plik wygenerowany przez niego.

    Tak było, a program ładujący był umieszczony w buforze ekranowym.
    Gorzej jak żaden program nie zmieniał później całej zawartości ekranu :)

    > Normalnie, te "dziury" były niezbędne bo Atari miało możliwosc
    > uruchamiania ładowanego kodu podczas odczytu, co np. wykorzystywano do
    > wyświetlania czegoś albo rekonfiguracji pamięci. I sporo programów
    > kasetowych korzystało z tego bajeru.

    Nawet nie pamiętam co oryginalne Atari potrafiło podczas ładowania, ale aby
    wyświetlać wystarczyło nagrać pamięć ekranu.