  • Data: 2020-10-17 20:31:08
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 17 Oct 2020 17:53:41 +0200, w <rmf427$9dt$1@dont-email.me>, heby
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wszystko, Po każdym bloku miałeś możliwośc odpalenia kodu który się
    > własnie załadował. Dowolną ilość razy w trakcie ładowania.

    > To nie jest takie oczywiste w Atari. Ogólnie aby coś wyświetlić programy
    > uruchamiały kod który sobie wyswietlał, co mu pasowało.

    Ale to pamiętam, że było możliwe -- wystarczyło pisać do pamięci ekranu.
    Albo chyba profesjonalnie było umieścić gdzieś w pamięci nowy ekran, a potem
    tylko (z poziomu ładowania) umieścić wskazanie do nowego ekranu.

    I ponieważ nie zawsze system od razu przełączał się na nowy ekran, to czasem
    ten nowy ekran pokazywał się z opóźnieniem -- za każdym ładowaniem w innym
    momencie :)

    > W Atari nie ma czegoś takiego jak "pamięc ekranu". Do jest mocno
    > dynamiczne pojęcie bo możesz wyśwetlić dowolny fragment RAM (i ROM) w
    > dowolny sposób jaki skonfigurujesz w ANTICu, większośc loaderów duzych
    > girr właśnie po to zmieniała wygląd ekranu aby wyświetlać coś innego niż
    > domyslną lokalizację RAM, potrzebną im do czegoś innego.

    Coś mi tam właśnie zaświtało, że były dwie komórki, które wskazywały gdzie w
    pamięci jest ten nowy ekran.
    Ale, żeby go pokazać, nie musiano nic uruchamiać.