eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZX Spectrum › Re: ZX Spectrum
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ZX Spectrum
    Date: Sun, 18 Oct 2020 13:39:41 +0200
    Message-ID: <d...@4...com>
    References: <6...@g...com>
    <5f897e17$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <rmc47k$bk4$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <s...@l...localdomain> <rmcjom$a5j$1@dont-email.me>
    <q...@4...com> <rmf427$9dt$1@dont-email.me>
    <t...@4...com> <rmfhrb$dop$1@dont-email.me>
    <i...@4...com> <rmgv93$sji$1@dont-email.me>
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.32.58
    X-Trace: 1603021068 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 607 89.64.32.58:39411
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2852
    X-Received-Body-CRC: 2983711537
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:758017
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 18 Oct 2020 10:44:18 +0200, w <rmgv93$sji$1@dont-email.me>, heby
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > > Nie trzeba było uruchamiać kodu, wystarczyło przy ładowaniu wpisać się w
    > > odpowiednie komórki.
    >
    > To powoduje że nie kontrolujesz gdzie jest ekran. To poważny problem
    > podczas pisania własnych programów ponieważ w środku RAMu masz dziurę na
    > bufor pamięci gfx.

    W czym problem?
    Ładowałeś najpierw do RAM ekran, a potem wpisując się w komórki (podczas
    ładowania) przełączałeś się na ten nowy ekra.

    > Co z resztą łatwo zauważyć: cześc gier bez podmiany bufora ekranu w
    > trakcie ładowania niszczyła display list antica powodując chaos na
    > ekranie do ukończenia ładowania.

    A to pamiętam.

    > Uruchamianie kodu było niezbędne również po to aby odzyskać RAM
    > przykryty ROMem lub robić relokacje w czasie rzeczywistym.

    A tu pamiętam, że były gry korzystające z rozszerzeń RAM-u, ale chyba za wiele
    ich nie było.

    > Jeden z kompresorów (kiepskich) po każdej sekcji zerował następny blok
    > pamięci ponieważ jego działanie polegało na szatkowaniu pliku tak aoby
    > ominąć framenty z zerami. Zerowanie odbywało się właśnie poprzez wołanie
    > kawałka kodu robiącego to podczas ładowania, dziesiatki razy.

    A to akurat był świetny pomysł, bo oszczędzało czas ładowania.
    Szczególnie przydatne przy freezerze, gdy zrzut pamięci był dokonany z regułami
    sztuki (czyli restart kompa i wyczyszczenia RAM) przed ładowaniem
    zabezpieczonej gry.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: