  • Data: 2020-10-19 15:19:58
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 16/10/2020 20:04, J.F. wrote:

    >Zazwyczaj kaseta nie spowalniała jak już została raz policzona na
    >rozbiegówce. A jesli spowalniała to była na tyle kiepska że żadna
    >technologia by nie pomogła.

    Jakos jednak na wszelki wypadek liczyli dla kazdego bloku.

    >Procesor ogólnie dużo nie robił podczas odczytu, czego dowodem są
    >systemy takie jak blizzard które potrafiły czytać wielokrotnie
    >szybciej (małą przeróbką magnetofonu). CPU nie był ograniczeniem,
    >ograniczeniem

    A to nie wiem czy to dowod. W kazdym badz razie wrednie sie pisalo
    programy na 6502, jesli mialy korzystac z dluzszych obszarow danych
    niz 256 bajtow.
    Wrednie oczywiscie nie znaczy ze sie nie dalo, czy ze bylo strasznie
    dlugie.

    >była technologia zapisu na taśmie i kiepskiej jakości kod w systemie.
    >Systemy Turbo do Atari były znakomite jesli chodzi o jakość zapisu,
    >wieloktornie lepsze niż oryginalny powolny tryb magnetofonu.

    ... i byly wzorowane na Spectrum ? :-)

    >Pierwsze dwa "normalne" bloki zawierały nową procedurę.
    >Oczywiście tego typu zabay były w mniejszości. W latach 80/90 rządził
    >"wykrzyknik", czyli loader wyświetlający mały znak "!" na ekranie w
    >procesie ładowania, który nie dośc że był absurdalnie długi to
    >jeszcze nie miał żadnych zalet. Ale był niesamowicie popularnym
    >loaderem.

    Ja tam mialem juz stacje dyskow i u mnie rzadzil ... ndos to sie chyba
    nazywalo.

    J.