  • Data: 2020-10-20 17:45:38
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 19/10/2020 15:19, J.F. wrote:

    >Rozjadz musiałby być spory. Zdecydowanie najwiecej problemów było po
    >stronie trzasków niż "wobble".

    Albo sie bali, ze po polowie kasety moze byc inaczej.

    >Dalej, systemy turbo nie widziały problemy w przyśpieszaniu,
    >wielokrotnie, prędkości odczytu, w dodatku przerzucając całośc roboty
    >na cpu.

    >6502 to nie jest taki znowu powolny cpu, namiastkę 16 bitów miałeś w
    >postaci strony zerowej.

    Predkosc czesto mial porownywalną ... ale 16 bitow sie obslugiwalo
    wrednie :-)

    >Trudno powiedzieć, nie znam systemu zapisu spectrum, ale oryginalny
    >atarowki polegał na detekcji częstotliwości, a systemy turbo to
    >jednak czasy odstępu między zboczami.

    No a Spektrum mial wlasnie czasy miedzy zboczami ... co mozna tez
    nazwac modulacja czestotliwosci, skoro bit 0 daje inny ton niz 1 :-)

    >Na jakies 30 osób które znałem w końcówce lat 80 na "osiedlu" z Atari
    >XL/XE nie było ani jednej stacji.

    Bo ja atarynke kupilem w miare swiadomie, jako najtanszy komputer z
    dyskietkami.

    >To mniej więcej odwrotność statsytyki z USA gdzie magnetofony z Atari
    >znikneły prawie od razu jak tylko się pojawiły i mało kto w ogóle
    >widział je na oczy.

    A to nie wiem - widac, ze tym magnetofonom poswiecili sporo pracy,
    moze po prostu inne lata oceniasz.

    Atari to niestety nie byl system "do pracy", a gry sie w miare dobrze
    i z kasety ladują.

    J.