  • Data: 2020-10-22 21:22:14
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Stachura" napisał w wiadomości grup
    in...
    On Thu, 22 Oct 2020 19:54:39 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Moja praca miała ok. sto kilobajtów, rozdziały oczywiście osobno.
    >Edytor Speedscript z dorobionymi osobiście fontami ekranowymi.
    >Drukowałem to na uczelnianej igłówce, dostawiając ogonki przez
    >cofnięcie głowicy o jeden znak (też sam napisałem taki programik).

    A jak przenosiles dane ?

    >Drukarkę Atari 1020 miałem, ale jakość wydruku była beznadziejna,
    >nawet na ówczesne standardy. Z zazdrością oglądałem wydruki z
    >drukarki Atari 1027 - znakowej, z czcionkami jak w maszynie do
    >pisania.
    >Ech, to były czasy.

    Kojarza mi sie podobne, daisy wheel ... ale one powolne byly.

    nawet jesli 20 znakow na sekunde, 100KB - no, poltorej godziny, nie
    tak zle.
    O ile osiagaly te 20cps, a nie tulko 10..

    Wierszowka od Riada/Odry to byla szybka ... ale jakosc taka sobie,
    zeby nie powiedziec - kiepska :-)

    No i wlasnie - mamy taka elektryczna maszyne do pisania daisy wheel,
    Erica z Robotronu,
    ma klawiature, ma jakis interfejs do komputera, szeregowy ... i jak ja
    podlaczyc do Atari?

    Mimo calego "bogactwa" interfejsow, wychodzi, ze trzeba port joystika
    uzywac, dobrze, ze dwukierunkowy :-)

    J.