  • Data: 2020-10-23 01:29:05
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/10/2020 21:54, Krzysztof Gajdemski wrote:

    > [ ... ]

    > Nie wiem, czy to nie za daleko idąca interpretacja.

    Też nie wiem ;-)

    > Tramiel skupił się
    > na serii ST, ale równocześnie wykonano ,,lifting" serii XL do XE. > Działo
    > się to w tym samym czasie, więc doinwestował trochę 8-bit jeszcze przed
    > uzyskaniem profitów z Atari ST.

    Może. Piszę jak to pamiętam: Na koniec 1985 można było kupić ST (i C64 i
    C128, i Apple ][c i Spectrum+ i inne) ale nie można było kupić XE (za to
    XL ciągle tak), choć było już dawno po prezentacji XE. Wniosek taki, że
    nie wkładano pieniędzy w XE dopóki a) główny produkt (ST) się nie
    ustabilizuje lub b) dopóki nie pozbędą się jakoś zalegających XL a te
    sprzedawać się za cholerę nie chciały. No to w końcu trafiły do Polski i
    zrobiły tutaj furorę :-) Na tyle dużą, że potem była jeszcze jakaś
    zubożona wersja XE zrobiona specjalnie, tańszym kosztem dla nas :-)