  • Data: 2020-10-23 00:16:33
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Oct 2020 21:22:14 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "Artur Stachura" napisał w wiadomości grup
    in...

    > A jak przenosiles dane ?

    Wcale nie przenosiłem. Do Atari dokupiłem interfejs Centronics.

    Atari do współpracy z PC-tami było mało zdatne IMHO. Brak
    standardowego interfejstu RS-232 a i nietypowy format dyskietek.
    Podobno któraś z nowszych stacji dysków (LDW?) umiała zapisywać
    coś, co dało się odczytać na PC-cie, ale nie miałem takiej.

    > Kojarza mi sie podobne, daisy wheel ... ale one powolne byly.
    >
    > nawet jesli 20 znakow na sekunde, 100KB - no, poltorej godziny, nie
    > tak zle.
    > O ile osiagaly te 20cps, a nie tulko 10..

    W porównaniu z przeciętną igłówką w trybie NLQ nie było wielkiej
    różnicy w prędkości. A i nie były to jeszcze czasy, kiedy generowało
    się wydruki na kilogramy.

    > Wierszowka od Riada/Odry to byla szybka ... ale jakosc taka sobie,
    > zeby nie powiedziec - kiepska :-)
    >
    > No i wlasnie - mamy taka elektryczna maszyne do pisania daisy wheel,
    > Erica z Robotronu,
    > ma klawiature, ma jakis interfejs do komputera, szeregowy ... i jak ja
    > podlaczyc do Atari?

    Taką maszynę miałem parę lat później w pracy. Miała w dodatkowych
    modułach 8kB RAM i interfejs RS-232. Podłączyłem ją jako drukarkę,
    ale już do PC-ta. Przeszkadzał niestety brak podajnika kartek.

    > Mimo calego "bogactwa" interfejsow, wychodzi, ze trzeba port joystika
    > uzywac, dobrze, ze dwukierunkowy :-)

    Port joysticka w Atari był świetny. Nie dość że dwukierunkowy, to - w
    odróżnieniu do np. portu w C64 - odporny na różne eksperymenty. I do
    tego wejścia "paddle" z przetwornikiem A/D. Zrobiłem sobie termometr
    z wyświetlaczem LED :-)

    --
    Artur Stachura