  • Data: 2020-10-23 11:28:41
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: Krzysztof Spera <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-21 o 20:22, J.F. pisze:

    > Jak pamietam, to polibuda miala jakis program obliczajacy uklady elektroniczne na
    Spectrum.
    > Na niewielka ilosc wezlow dawal rade.
    >
    > Spectrumowy Basic byl bardzo wolny, a specjalistow od assemblera jeszcze bylo malo
    ... ale pare minut na obliczenia to ciagle szybciej niz wycieczka do ZETO ...

    > J.

    Analyser? Przepisałem go wtedy na HiSoft Pascala (przy okazji ucząc się tego języka).
    Mieściło się 26 węzłów i 200 elementów, był ok. 100x szybszy niż Basicowy.

    Z kompilacją była fajna sztuczka: kolega Jeanx (Ś.P.) przerobił wersję 48k na 48+32k
    - wstawił kości 64k i zrobił przełącznik sterowany programowo, czyli inaczej mówiąc
    stronicowanie. Ja z kolei "poprawiłem" kompilator Pascala, korzystając z funkcji
    kompilacji "na taśmę" - zamiast procedur save i load były podstawione procedury
    korzystające z 2 banku (jak z RAM-dysku). Kompilowało się piorunem!

    KS