  • Data: 2020-10-23 11:53:49
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Oct 2020 10:17:52 +0200, Silver Dream ! <s...@n...net> wrote:

    > To nie tylko pod gniazda dżojstików. Pod pozostałe też.

    > Osobiście również nie, choć sporo robiłem.

    > W C64 linie były podłączone do portów układów peryferyjnych 6526.
    > Buforowania nie było, jedynie w późniejszych wariantach były po drodze
    > filtry EMI.

    Sprawdziłem na schematach. W Atari pomiędzy wyprowadzeniami układu
    6520 a złączem dżojstika są filtry RLC. I ciekawostka: za przyciski
    dżojstików nie odpowiada ów 6520, ale GTIA. Ciekawe, dlaczego tak
    zrobili.

    W C64 na jednym schemacie nie ma w tym miejscu żadnych filtrów, ale
    na innym - są. Czyli zapewne tak, jak napisałeś, poprawili.

    Jeszcze jedna różność, może znacząca: w C64 złącze dżojstika jest
    podłączone równolegle do styków klawiatury (BTW jakoś nie wyobrażam
    sobie używania go jako wyjścia...). W Atari są to oddzielne obwody
    (klawiaturą "zarządza" układ POKEY).

    --
    Artur Stachura