  • 31. Data: 2022-07-08 11:33:17
    Temat: Re: Za ile nas sprzedano ?! Ten pierdolony PiS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jul 2022 11:28:49 +0200, _Master_ wrote:
    > Oj chyba nie śledzisz.
    > Ja w grudniu przed świętami wiedziałem że będzie wojna a ceny już dawno
    > hulały.

    No ba - Amerykanie wiedzieli, Ukraina wiedziala, media wiedzieli ...
    tylko nikt nie byl pewien.

    Ba - Pis wiedzial 8 lat temu, skoro zaczal gazociag i kanał,
    a Tusk to chyba ze 12 lat temu, bo gazoport zdazyl zrobic :-)

    J.

  • 32. Data: 2022-07-08 11:35:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/07/2022 18:03, _Master_ wrote:
> [...]
    ci-spalania-wegla-w-polsce-czasowo-zawieszone

    > I czemu się dziwisz?
    >
    > jest wojna, kryzys, trzeba przetrwać zimę (oby była łagodna)...
    > możni tego świata mają w dupie walkę z ociepleniem klimatu a w dodatku
    > elyta europejska wywołała ten kryzys karmiąc putina
    >
    > Co trzeba robić? Całować Gretę po stopach?

    Nie, to jest efekt zaniedban wszystkich kolejnych rzadow po 1989. Nawet
    teraz ida po najcienszej linii oporu. Zobacz takich Finow:
    https://antyweb.pl/finowie-zbudowali-baterie-z-piask

  • 33. Data: 2022-07-08 11:49:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jul 2022 10:35:31 +0100, K wrote:
> [...]
    >>
    > Nie, to jest efekt zaniedban wszystkich kolejnych rzadow po 1989. Nawet
    > teraz ida po najcienszej linii oporu. Zobacz takich Finow:

    Ale zbudowali, czy mają pomysła?

    Przy czym pomysl wydaje sie dosc glupi - w takim piasku sa neuniknione
    straty na sprawnosci termodynamicznej.

    A nawet lepszy pomysl stoi zamkniety

    https://en.wikipedia.org/wiki/Crescent_Dunes_Solar_E
    nergy_Project

    J.

  • 34. Data: 2022-07-08 12:11:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-08-lipca-2022 o 11:33, J.F pisze:
    > No ba - Amerykanie wiedzieli, Ukraina wiedziala, media wiedzieli ...
    > tylko nikt nie byl pewien.

    Nikt nie był pewien ale ceny gazu rosły. Wszyscy wiedzieli dlaczego.

    Nie potrzebny do tego wywiad. Niemcy z wywiadem wpierdolili się w kłopoty.

  • 35. Data: 2022-07-08 12:14:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Pomysłów jest od groma tylko jakoś nie się u tych bogatych nie
    upowszechniło. Przez wiele lat budowali swoje bogactwo na truciu a teraz
    myślą że capaneum jest PODATEK.

  • 36. Data: 2022-07-08 12:27:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jul 2022 12:14:45 +0200, _Master_ wrote:
    > Pomysłów jest od groma tylko jakoś nie się u tych bogatych nie
    > upowszechniło. Przez wiele lat budowali swoje bogactwo na truciu a teraz
    > myślą że capaneum jest PODATEK.

    Po pierwsze, to myslą, ze panaceum to samochody elektryczne i
    OZE.

    Podatek to tylko srodek do przyspieszenia zmian.
    Zobacz jak pieknie zadzialalo w Norwegii ...
    no ale tam podatek byl "od zawsze" bardzo wysoki, rzedu 200%.
    Ciekawe z czego beda zyli, jak zabraknie tego podatku ... z eksportu
    gazu i ropy :-)

    A u nas ani samochodow elektrycznych, ani OZE, ani elektrowni
    atomowych, ani magazynow energii ... no ale trzeba zaczac cos robic w
    te strone, a nie tylko dotowac górników.

    A KPO ... doczytaj sie, w jakiej wysokosci maja byc te podatki.
    Moze nieokrelone, i moze byc np 50zl/rok ... przynajmniej na poczatku.

    A moze w wodorze przyszlosc ...

    J.

  • 37. Data: 2022-07-08 12:31:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jul 2022 12:11:10 +0200, _Master_ wrote:

    > Nikt nie był pewien ale ceny gazu rosły. Wszyscy wiedzieli dlaczego.

    Akurat ceny gazu i ropy w przeszlosci rosly i spadaly, i tez wszyscy
    wiedzieli dlaczego.

    > Nie potrzebny do tego wywiad. Niemcy z wywiadem wpierdolili się w kłopoty.

    Moze mieli kiepski wywiad.
    Amerykanie mieli lepszy, a i tak nigdy nie wiesz, czy to prawdziwe
    informacje, czy tylko prowokacja.
    Albo prawdziwe, ale Putin sie w ostatniej chwili rozmysli.

    J.

  • 38. Data: 2022-07-08 19:46:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-07 o 19:03, _Master_ pisze:

> [...]
    > możni tego świata mają w dupie walkę z ociepleniem klimatu a w dodatku
    > elyta europejska wywołała ten kryzys karmiąc putina

    Walnie przyczyniliśmy się do wywołania tej wojny wysyłając po kolei
    różnych facetów poczynając od Lecha Kaczyńskiego przez Radka Sikorskiego
    do Ukrainy w 2014 roku i obiecując im gruszki na wierzbie, jeżeli pokażą
    Rosji środkowy palec. Wielu młodych uwierzyło w obietnice życia jak w
    zachodnim filmie. Mało kto się zastanawiał, jak na to zareaguje Moskwa.
    Czyli przyklaśnie i będzie patrzeć aż miło, jak jej pod bokiem rośnie
    kolejna baza NATO wysunięta dalej na wschód i jak jej interesy na
    Ukrainie wypierane przez zachód.
    Teraz jesteśmy pionkiem w grze, której nie chcemy zrozumieć, a dopiero
    będziemy płacić za głupotę - jak zwykle w historii - kiedy front
    przyjdzie do nas.

  • 39. Data: 2022-07-08 19:47:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-08 o 12:14, _Master_ pisze:
    > Pomysłów jest od groma tylko jakoś nie się u tych bogatych nie
    > upowszechniło. Przez wiele lat budowali swoje bogactwo na truciu a teraz
    > myślą że capaneum jest PODATEK.

    Trucie jest bardziej opłacalne.

  • 40. Data: 2022-07-08 19:49:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-08 o 12:27, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A KPO ... doczytaj sie, w jakiej wysokosci maja byc te podatki.
    > Moze nieokrelone, i moze byc np 50zl/rok ... przynajmniej na poczatku.

    Nikt do tej pory nie wpadł na jeden prosty pomysł - zamiast kombinować
    sskąd brać coraz to więcej i więcej energii /której znacząca część jest
    potem marnowana/ to kombinować jak zmniejszać zapotrzebowanie na
    energię. Ale na nie zużywaniu się nie zarabia, więc bez szans.