    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zapaść systemu powiadamiania ratunkowego (crosspost)
    Date: Thu, 12 Nov 2020 21:07:14 +0100

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Założenie jest błędne. W Polsce? Nie. Wytyczne były dość jasne.

    Mowisz, ze jak ktos trafia do szpitala z powodu trudnosci z
    oddychaniem, to sie pytaja czy mial kontakt z osobami chorymi na Covid
    i testu nie robia?

    Moze w marcu ...

    >BTW: jeśli zmarł z wszelkimi objawami COVID, ale nie miał testu, to
    >nie
    >zmarł na COVID.

    Ale to jest w miare naturalne. W NY szacuja, ze drugie tyle przypadkow
    bylo takich.
    Zakladam jednak, ze u nas jednak trafil do szpitala zywy, i tam test
    zrobili.

    >Nie wydaje mi się. Chyba w ogóle nie robi się testów losowych.
    >Chyba że politykom, tu nie znam szczegółów.

    Politykom, gornikom, strazakom, sportowcom, ...

    >Albo i była. Tylko poniżej progu, w którym wszystko staje się
    >widoczne.

    Cos tam wtedy jednak wykrywalismy. Dlaczego mialoby sie nagle ukryc?

    A ilosc testow chyba rosla w miare systematycznie - cos powinno
    wykryc, jesli krazyl.

    >Podobno średni czas wylęgania to 5 dni. To nie jest bardzo szybko.
    >Powiedzmy, że wirus jest obecny w społeczeństwie (świata) od roku, to
    >daje 73 "okresy inkubacji". Dla uzyskania w ciągu roku 10% penetracji
    >współczynnik R0 musiałby średnio wynosić ok. 1.32 - to jest moim
    >zdaniem
    >bardzo możliwe.

    Ale to by roslo systematycznie, choc niekoniecznie rownie
    systematycznie wykrywane ... tymczasem to wyglada na gwaltowny rozwoj
    w ~2 miesiace

    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    >[Diamond Princess]

    >Wtedy nie było jeszcze wiadomo, że znakomita większość zakażonych nie
    >ma
    >objawów, nie testowano wszystkich. Tak przynajmniej wygląda.

    Ale zamkneli ich w kabinach w koncu.

    >Przecież nie można użyć tlenu technicznego, kwestia zanieczyszczeń.

    A sa istotne roznice w produkcji ?

    >I dlaczego?

    Dlatego, ze rosnie ilosc wykrytych przypadkow, zgonow itp, przekracza
    to co bylo ... a wychodzi na to, ze nie bylo

    >Bardzo duża liczba kontaktów, spodziewałbym się więcej tych
    >procentów.

    Podobnie jak normalnie - w pracy, w szkole, w restauracji ?

    >Pewnie prawda. Dlaczego miałoby to być nieprawdą?

    No ale co - wszyscy sie tam razem caluja, czy wystarczy jedno
    chuchniecie ?
    Bo przeciez nie rozprzestrzenia sie od osoby do osoby wzdluz stolu -
    tak szybko sie nie inkubuje.

    >Właściwie to zawsze (WHO przynajmniej).

    O ile pamietam, to wlasnie WHO bylo dosc powsciagliwe

    https://www.paho.org/en/news/28-2-2020-face-masks-du
    ring-outbreaks-who-when-where-and-how-use-them

    >No i jest też kwestia zaworków - maseczki z zaworkami nie powinny być
    >stosowane przez "zwykłych ludzi". Właściwie na tym etapie, to
    >maseczki
    >z zaworkami nie powinny być stosowane przez nikogo, z wyłączeniem
    >naprawdę bardzo specjalnych przypadków.

    Zarażą innych, ale sie nie zarażą. A jak sie nie zarażą, to nie zarażą
    innych.

    J.