  • 11. Data: 2010-02-16 21:25:47
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:

    > no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi

    A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 12. Data: 2010-02-16 21:46:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000, osobnik zwany Sergiusz
    > Rozanski wystukał:

    > no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi

    Klimę można też wykorzystać w drugą stronę - powinno to być nawet
    sprawniejsze niż ogrzewanie elektryczne.

  • 13. Data: 2010-02-16 22:07:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 21:25:47 +0100, osobnik zwany Krzysiek
    Kielczewski wystukał:

    > A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?

    przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem ciepła?
    bo, że się da to wiadomo

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2010-02-16 22:08:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 19:25:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jest -20 i co z ogrzewaniem?

    No jak co, grzałka jakaś. W końcu samochody spalinowe są też ogrzewane
    niejako grzałką (a dokładniej stratami silnika).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 15. Data: 2010-02-16 22:12:42
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:

    > przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem ciepła?
    > bo, że się da to wiadomo

    Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2010-02-16 22:25:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 22:12:42 +0100, osobnik zwany Krzysiek
    Kielczewski wystukał:

    > Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?

    a wiesz jaka jest ich wydajność? I ile czasu pożyją przy tym akumulatory?

  • 17. Data: 2010-02-16 22:25:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 22:08:29 +0100, osobnik zwany MadMan
    wystukał:

    > No jak co, grzałka jakaś. W końcu samochody spalinowe są też ogrzewane
    > niejako grzałką (a dokładniej stratami silnika).

    a jaki jest wpływ tej grzałki na wydajność akumulatorów?

  • 18. Data: 2010-02-16 22:36:35
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości grup
    l.eu.org...
    > Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 22:08:29 +0100, osobnik zwany MadMan
    > wystukał:

    > a jaki jest wpływ tej grzałki na wydajność akumulatorów?

    Wystarczy grzałka 2-3 kW. To mniej niż klimatyzacja.

    Oczywiście jest to problem, ale producenci udają, że nie istnieje. Podobnie
    jak problem zasięgu samochodów w skrajnie zimowych warunkach. Podobnie jak
    wiele innych problemów. Hasło "ekologia" w dzisiejszych czasach jest
    słowem-wytrychem. Powiedz, że coś jest ekologiczne i nikt nie odważy się
    temu zaprzeczyć. Każdą bzdurę da się wdrożyć, o ile w instrukcji obsługi
    jest "ekologia".

    Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie się zorientują, że są nabijani w butelkę
    i się trochę opamiętają.

  • 19. Data: 2010-02-16 22:39:41
    Od: s...@m...com

    Auta elektryczne póki co nie mają sensu, ze względu na fatalnie niską
    pojemność akumulatorów w stosunku do wagi i gabarytów.
    No chyba że energia atomowa; coś w ten deseń.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Radioizotopowy_generato
    r_termoelektryczny

  • 20. Data: 2010-02-16 23:22:45
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 16.02.2010 kamil d <k...@t...pl> napisał/a:

    > Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
    > zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci.

    Raczej tak, ale na dystansie >100km nie będziesz miał sieci.

    > Strata na takim
    > napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.

    Ale silnik na klasycznej przekładni nie spala optymalnie, masz
    zwolnienia, przyspieszenia, jazda na zbyt niskich/wysokich obrotach
    itd, a na elektrownię może pracować jednostajnie i wydajnie, czyli
    lepiej spożytkować paliwo. Jak np stoisz w korku, to silnik spala,
    a tak albo ładuje acu, a jak pełne to się wyłączy. Straty na cyklu:
    paliwo->silnik spalinowy->prąd->silnik elektryczny mogą być mniejsze
    niż na nieoptymalnie spalanym paliwie. Pewnie trzeba by to wytestować i
    pewnie pierwsze volty pokażą ile palą na 100km startując z pustych acu.

    > Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
    > o efektywności takiej przekładni elektrycznej.

    imo to trzeba mierzyć cały samochód, nie elementy. Startujesz z pustym
    acu i po 100km zatrzymujesz się z pustym acu i dolewasz paliwa :)
    taki klasyczny test :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".