  • Data: 2011-01-25 10:04:13
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-25 09:45, AZ pisze:

    > Tylko skrzynia samochodowa jest troszke inaczej skonstruowana. A teraz
    > tak przykladowo - BMW S1000RR, seryjnie ma quickshifter ktory to po ruszeniu
    > dzwignia zmiany biegow odcina zaplon i wtryski, ba quickshiftery potrafia
    > tez wylaczac pokolei cylindry by nie bylo efektu szarpniecia. W tym wypadku
    > nawet nie musisz kombinowac manetka tylko wbijasz pokolei biegi. Myslisz
    > ze producent pozwolil by na to by uzytkownik sam katowal skrzynie?
    >
    > Zobacz sobie tez to:
    > http://www.youtube.com/watch?v=X9peEoViUrA

    Ok, i to ma być argument za czym ?

    > Gdzie te momenty powstaja?

    To jeszcze raz:

    Zakładam sobie V=50km/h, obr=5000obr/min
    bieg 3

    Zmieniasz bieg na 4 a wiec V=50km/h obr=3000obr bieg 4

    Przy zmianie biegów wymuszasz zmniejszenie obr silnika o 2000obr i teraz
    masz dwie możliwości wcisnąć delikatnie sprzęgło lub tego nie zrobić.
    Decyzje jaką podejmiesz jest związana z czasem jaki dajesz silnikowi do
    zmniejszenie tych obr. Jeżeli czas będzie krótszy to spadek obr będzie
    gwałtowniejszy a co za tym idzie silnik będzie gwałtowniej hamowany co
    generuje moment obr tym większy im krószy czas hamowania silnika.

    > Moze sluzyc tylko do ruszania i redukcji.

    > Ze co?

    Sprzęgło pozwala na poślizg. Silnik podczas zmian obr generuje moment
    obr w tym przypadku moment hamujący.

    > Jakiego momentu obrotowego i gdzie?

    j.w

    > Jw.

    Dokładnie co jest lepsze powstawanie większych czy mniejszych momentów?

    Pozdrawiam
    Rafał