  • Data: 2020-08-06 15:29:56
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Piotr,
    >
    > Thursday, August 6, 2020, 2:49:31 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    krajów, aby tej mocy biernej nie generować.

    > Ale co chcesz kompensować?
    Cokolwiek. To był konkretnie przykład szkoły z takim falownikiem.
    Mając takie cudo nie trzeba sobie dobierać kondensatorów/dławików żeby
    skompensować pracujące urządzenia, falownik sam na bieżąco kompensuje
    moc bierną WEWNĄTRZ sieci odbiorcy, tak że na liczniku pobierana jest
    tylko moc czynna (oczywiście jeżeli panele dają odpowiednią moc).

    > Przeciwny przepływ prądu to nadal moc
    > czynna, tylko przepływająca w drugim kierunku.
    No właśnie mam wątpliwości czy elektrownia tak to liczy. Definicja w
    encyklopedii jest jak jest, a jak jest w praktyce?

    > Moc bierna powstaje dla przesunięć fazowych pomiędzy 0 a 180° i 180° a 0.
    > Największa jest przy 90 i 270° przy 0 i 180° jest ZEROWA.
    No super, pytanie czy pani w okienku na tej podstawie skoryguje faktury.

    Piotrek