  • Data: 2017-03-24 14:34:01
    Temat: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafikius pisze:

    > Po przeczytaniu całej dyskusji stwierdzam, że blisko mi do Twego
    > oglądu na omawianą kwestię.

    Dziękuję. Nie za kadzenie, chwalenie i wyrazy wszelkie. Zaglądając w
    różne miejsca czasem można dojść do wniosku, że cały świat zwariował.
    Dlatego warto się odzywać, by pokazać, że jednak nie cały. Za to
    dziękuję. Ja też nie piszę tego wszystkiego z nadzieją, że kogoś
    przekonam. Ani nawet że zrozumie, gdy wcześniej nie rozumiał. Mimo
    to uważam, że warto.

    > Pokolenie które "dochrapło się stanowisk" czyli ustawiło, po zmianie
    > ustroju, to tacy darwiniści-korwiniści uważający, że do wszystkiego
    > doszli sami, a że czasy były jak na dzikim zachodzie, metody podobne
    > to i nasiąkli takowym..

    Na szczęście nie całe pokolenie. Chociaż ukąszonych zostało wielu.

    > I stad ta mentalność folwarczna: "jako przemysł chcę by pracownik" itp...

    Gorzej: "ja, jako fornal przez mego pana najęty, chcę by chłop ciemnym
    pozostał i tylko w chłopskiej robocie biegość w szkołach zyskiwał".

    Gdzieś się po drodze zgubił sens tego, co nazwano "powszechną oświatą".
    Ta, wraz z obowiązkiem szkolnym, zaczynała się tak mniej więcej razem z
    kapitalizmem, jakże dzikim wtedy jeszcze. Nikomu w tym czasie jednak nie
    przyszło do łba, by szkoła miała służyć komu innemu niż samemu uczniowi.
    Społeczeństwu rzecz jasna też, ale dopiero pośrednio. Chłopu tak było
    pisanie i czytanie potrzebne, jak dzisiaj Mickiewicz inżynierowi z fabryki
    śrubek. Ale jednak uczono.

    > A cytatem z Jarka N. mnie ująłeś.

    A czy nie ma racji? Naiwni liczą, że w szkole podstawowej nauczą takich
    rzeczy, co się wprost przydadzą we fabryce dronów. A to nie o to chodzi.

    Jarek

    --
    dnes už to není co to bývalo
    všecko se jaksi blbě splantalo