  • Data: 2009-08-09 21:11:56
    Temat: Re: cyfrowa obróbka sygnału
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak chciałem to zrobić. Wykonałem nawet kilka doświadczeń. Jednak jak
    > FFT jest liczone dla malej ilości próbek np. dla 200 to trudno wykryć
    > ten właściwy sygnał. Zwiększenie ilości punktów np. do 2000 daje bardzo
    > dobre rezultaty ale wymaga znacznego zwiększenia ilości częstotliwości
    > dla których jest liczone FFT. W praktyce na tanim ARMie mogę to zrobić w
    > czasie rzeczywistym tylko dla 40-50 częstotliwości. Aby wykonać to z
    > rozdzielczością 10Hz potrzebny jest min. 10x szybszy procesor. Tego
    > jednak chcę uniknąć. Szukam więc jakiegoś prostszego algorytmu.

    Dla 2000 czy dla 2048?? :)... Bo to mała różnica, algorytm FFT jest
    optymalny dla ilości próbek równych 2^k ;)... Swoją drogą - nie
    implementowałem takiego FFT nigdy.. ale wydaje mi się, że ARM powinien
    sobie z tym poradzić ;)... na ile go puszczasz?? 60MHz, 70?? i z jakiej
    biblioteki FFT korzystasz?? czy proc robi coś w tle, czy może 100%
    swoich możliwości przekazać na te obliczenia??

    Pozdrawiam
    Konop