  • Data: 2023-03-29 15:57:23
    Temat: Re: [elektryki] Duch w narodzie nie ginie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Adam,

    Wednesday, March 29, 2023, 11:49:28 AM, you wrote:

    > W zasadzie miał rację.
    > Ponad 70% prądu w Polsce jest z węgla.
    > Jeśli dodamy do tego ogromne (w skali kraju) starty przesyłowe, to pojazd
    > elektryczny nie jest zą taki "dobry".

    Chcesz pogadać o dużych stratach transmisji - sprawdź, ile marnuje
    skrzynia biegów i przekładnia główna.

    Sprawność elektrowni z przesyłem i tak przebija sprawność spalinowego
    pracującego w zmiennych warunkach. Na dokładkę, do spalinowego węgla
    nie wsypiesz - musisz jeździć na stratnie przetworzonym paliwie
    kopalnym. No i jakość spalin - spaliny współczesnej elektrowni są tak
    czyste, że nie wymagają budowy odrębnego komina - można bezpiecznie
    odprowadzać przez chłodnie kominowe. Są odpylone, odsiarczone a
    spalanie w warunkach stechiometrycznych zapewnia niski poziom tlenków
    azotu. Praktycznie pozostaje azot, CO2, para wodna i gazy śladowe.

    --
    Best regards,
    RoMan