  • Data: 2009-08-05 18:19:49
    Temat: Re: jaki modem GSM
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > W jaki sposób "pojawia się"? Te numery/nazwy dotyczą drukarki czy
    > portu? Podejrzewam, że jednak portu, bo to by było fatalnie, gdyby
    > drukarka po przeniesieniu kabla do innego gnazdka nagle zmieniła
    > nazwę i na przykład stała się niedostępna dla programów.

    Jeśli drukarka nie ma numeru seryjnego to tak właśnie pod widowsem jest.
    Żeby nie być gołosłownym sprawdziłem, jak przedstawia się drukarka (bez
    numeru seryjnego) podłączana po kolei do różnych portów USB. Po
    pierwszym podłączeniu miałem "HP Laser Jet", w drugim porcie "HP Laser
    Jet (kopia 1)", w trzecim "HP Laser Jet (kopia 2)" itd. System pamięta,
    która nazwa była skojarzona z którym portem.

    > Nie chodzi mi tu o poddanie Windowsa krytyce. To wszystko wynika
    > w dużej mierze z błędów w koncepcie systemu USB, na przykład braku
    > obowiązkowej identyfikacji urządzeń numerem, sprawdzania tożsamości
    > urządzenia itp. Problem zamiany miejscami urządzeń w trakcie bootowania
    > może pojawić się niezależnie od systemu. W linuksie w elegancki sposób
    > omija się to za pomocą udev.

    Ciężko nazwać ręczne grzebanie w konfiguracji udev rozwiązaniem dla
    zwykłego użytkownika. Takie same problemy jak z urządzeniami USB miałem
    w linuksie także z kartami dźwiękowymi i telewizyjnymi na PCI (raz na
    jakiś czas numeracja urządzeń się zmieniała). O ile z kartami
    dźwiękowymi poradziłem sobie grzebiąc w konfiguracji alsy, to z kartami
    video dałem sobie spokój. Jak na mój gust w windowsie jest to rozwiązane
    lepiej.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,