  • Data: 2009-08-06 12:43:28
    Temat: Re: jaki modem GSM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbych napisał:

    > Żeby nie być gołosłownym sprawdziłem, jak przedstawia się drukarka (bez
    > numeru seryjnego) podłączana po kolei do różnych portów USB. Po
    > pierwszym podłączeniu miałem "HP Laser Jet", w drugim porcie "HP Laser
    > Jet (kopia 1)", w trzecim "HP Laser Jet (kopia 2)" itd. System pamięta,
    > która nazwa była skojarzona z którym portem.

    I naprawdę trzeba w programach wybierać inną drukarkę tylko dlatego,
    że ktoś nie trafił wtyczką do tej samej dziurki?!

    > Ciężko nazwać ręczne grzebanie w konfiguracji udev rozwiązaniem dla
    > zwykłego użytkownika.

    Przecież to "ręczne grzebanie" dotyczy tylko tych sytuacji, gdy system
    nie ma skąd wziąć informacji potrzebnych do rozróżnienia sprzętu. Tak
    zwany Zwykły Użytkownik nie podłącza jednocześnie kilku urządzeń RS232
    do takich samych przejściówek USB. Podejrzewam, że nawet dwie takie
    same drukarki USB przy jednym komputerze to rzadkość. We wszystkich
    innych sytuacjach wystarczy, że system sam sobie pogrzebie w konfigach.
    (A samodzielnie grzebie się w plikach również elegancko, to inna sprawa.)

    > Takie same problemy jak z urządzeniami USB miałem w linuksie także
    > z kartami dźwiękowymi i telewizyjnymi na PCI (raz na jakiś czas
    > numeracja urządzeń się zmieniała). O ile z kartami dźwiękowymi
    > poradziłem sobie grzebiąc w konfiguracji alsy, to z kartami
    > video dałem sobie spokój.

    W Windows jest inaczej? Przecież to nie wynika z założeń systemu
    operacyjnego, tylko z założeń PCI. No i z nie do końca przemyślanej
    idei "plug and play". Nikt się chyba nie zastanawiał co i jak będzie
    "play" gdy się "plug" dwa takie same diwajsy. Kiedyś takie niedoróbki
    w złożeniach obchodzono wymyślnymi skryptami, teraz udev rozwiązuje
    problem całościowo.

    > Jak na mój gust w windowsie jest to rozwiązane lepiej.

    Że niby drukarki mnożące się w systenie jak króliki są lepsze?
    To ja mam inny gust. Czy Windows rzeczywiście nie dysponuje choćby
    namiastką udev, czym co by pozwalało jakoś utemperować krnąbrność
    zachowań P'n'P?

    --
    Jarek