  • 31. Data: 2021-03-08 13:07:38
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 13:03, JDX pisze:

    > Z Pcimia się urwał, gdzie robił karierę samorządowca. Znajomy Beaty.
    > Podejrzany o korupcję, ale po przejęciu władzy przez nasz dzielny PiS
    > śledztwo przeciwko niemu (i zdaje się tylko przeciwko niemu w tej
    > sprawie) jakimś dziwnym trafem umorzono. :-)
    Spokojnie :) to są tzw 'haki', jak się postawi prezesowi to uderzą w
    niego z podwójną siłą*, podobnie było z prezesem NIK-u, tyle że stołek
    mocny więc tylko postraszyli w Kurwizji i na tym się na razie skończyło.
    Skończy kadencję to za niego zabiorą, podobnie było z Gierychem, tyle że
    trafiła kosa na kamień.

    --
    Janusz

    *Nie darmo takich wybiera do rządzenia bo może nimi kierować z tylnego
    siedzenia.
    A to oznacza że na każdego ma teczkę, PAD, Broszka, Mateuszek, Terlecki itd.

  • 32. Data: 2021-03-08 15:08:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.03.2021 o 13:01, J.F. pisze:
    [....]

    > Moze i troche podrozalo, ale potem spadlo ..

    Pierdolisz :)
    https://img.wiocha.pl/images/e/4/e426c25b4af2a203cde
    e82614d9446e9.jpg

    To obrazek, możesz kliknąć :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 33. Data: 2021-03-08 16:05:37
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    > Syrenka jezdzila na 78 oktan,

    Nie tylko.

    --
    'Tom N'

  • 34. Data: 2021-03-08 16:05:48
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    T. w

> [...]
    [...]
    ^^^^^^^^^^^
    > Raczej spojrzyj na ostatnie 20 lat, nie zanurzaj się całkowicie poważnie
    > w tę historię.

    Spoglądam, i podkreśliłem, gdybyś nie doczytał...

    > Bo za komuny kostka masła [...]
    > dziś jak kosztuje 5-6 zł to już jest dym

    Są nieustające promocje na masło, po 3 złocisze da się kupić. Nie widzę
    takich promocji na paliwo...

    > nominalnej pensji 2500 zł to jednak trochę dużo :-)

    Zaraz mi pewnie napiszesz, że nie trzeba jeździć na paliwie...

    > Kiełbasa była w okolicach 40-60 zł za kilogram...

    Teraz tyle albo więcej kosztuje dobra kiełbasa, więc YPB?

    > Problem w tym, ile z pensji można było
    > zaoszczędzić...

    Dużo. Pensję w dolarach z przelicznikiem w okolicach 4.20, paliwo było po
    koło 2.90

    Dolar dzisiaj mniej więcej 3,90, paliwo za litr jak dla cwaniaka...

    > Obecnie i ceny i wypłaty są podobne jak na całym świecie i łatwiej jest
    > porównać.

    ROTFL

    > A jednak przy znacznie niższych pensjach minimalnych i
    > średnich te 8-10 lat temu można było kupić znacznie mniej paliwa, bo
    > jego ceny niewiele się zmieniły.

    Dobra kiełbasa kosztuje tyle samo co 20 lat temu, paliwo dwa razy więcej --
    wcale się ceny nie zmieniły... paliwa...

    > Jako tło mogę dodać to, co usłyszałem w ub.tygodniu w radiu - ceny
    > mieszkań w Warszawie podrożały o ok. 8% do 10 900 zł za m2.

    <https://prnews.pl/to-byla-ciekawa-dekada-na-warszaw
    skim-rynku-nowych-mieszkan-35926>

    > teraz przeciętna para na ratę kredytu musi przeznaczyć 19% swoich
    > miesięcznych dochodów, podczas y kilka lat temu było to 49%. Nie podali
    > szczegołów, ale rozumiem ,że mechanizm obliczeń był podobny.

    Taaa...

    W 2000 brali na kredyt 120 m2, teraz stać ich na max 40 m2

    Powiem krótko: wypierdalaj ze swoimi wypocinami z grupy o samochodach!!!
    Masz pregierz, podatki i kilka innych

    --
    'Tom N'

  • 35. Data: 2021-03-08 16:20:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    J.F. w

    >Nie tylko.

    Nie tylko syrenka jezdzila na 78, czy syrenka nie musiala na 78 ?

    No nie musiala, ale po co tankowac drozsze paliwo i narzekac na
    drozyzne :-)

    J.

  • 36. Data: 2021-03-08 16:34:52
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    > J.F. w

    > Nie tylko syrenka jezdzila na 78, czy syrenka nie musiala na 78 ?

    Zapomniałeś o 1:50 oleju do smarowania?

    Dajesz cfaniak piątaka, czy kolegów trzeba zwołać? ;P

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2021-03-08 17:39:23
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-08 o 12:44, LordBluzg(R) pisze:

    > Masz tutaj ceny dolara: https://www.money.pl/pieniadze/kurs/usd,787.html
    >
    > Masz datę 6 lat temu i datę obecnie w cenie zakupu. Teraz sobie porównaj
    > za ile było kupowane paliwo 6 lat temu, skoro wyżej twierdzisz że
    > płaciłeś prawie 6 zł i obecnie, prawie 6 zł.
    >
    > Że zapytam: PiSiorzysz czy nie jesteś pełnosprytny do wykonania wyżej
    > opisanego sposobu obliczeń lub znalezienie statystyk? Mam Ci podawać na
    > tacy i prosić o dyskusję?

    Teraz mam komplet informacji - generalnie widać, że dziś powinno być
    taniej o ok. 25% w stosunku do września 2013 r (do tej daty prowadziłem
    zapiski co do ceny paliw), ale bez uwzględnienia inflacji i wzrostu siły
    nabywczej. Wtedy tona brent kosztowała 360 USD, dziś - 260 zł.
    Wtedy cena paliwa była 5,50, dziś ok. 5, a więc tylko 5% taniej (a
    teoretycznie z ceny ropy powninno być to ok. 20%).
    Z drugiej strony pensje od 2013 r. wzrosły o 14%. Teraz trzeba by to
    wszystko zebrać do kupy...
    Zatem w stosunku do ceny ropy powinno być dziś jeszcze ok. 15% taniej, a
    w stosunku do płac - w 2013 r. ze średniej pensji można było kupić 7963
    l, dziś 12 401.
    Ale te rozważania nie są do końca miarodajne, bo jeszcze teraz jest
    mocne zachwianie popytu i podaży.
    Kolejna sprawa - nie brałem pod uwagę wartości krańcowych, bo np. w 2015
    r. ceny paliwa przekraczały 6 zł, a w 2013 r. zdarzyło mi się tankować
    po 5,20.
    Generalnie dziś za pensję można kupić o połowę paliwa więcej niż 7 lat temu.
    T.

  • 38. Data: 2021-03-08 19:35:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.03.2021 o 17:39, T. pisze:

    > Teraz mam komplet informacji

    Zawsze miałeś bo sam tych stron nie wymyśliłem. Miałeś też lenistwo,
    podnosząc dyskusję z brakiem wiedzy :>
    Te dane są dostępne dla wszystkich a dyskusje podejmuje się celem
    dyskusji a nie, że mam kogoś edukować i podsuwać fakty na jego brednie.

    - generalnie widać, że dziś powinno być
    > taniej o ok. 25% w stosunku do września 2013 r (do tej daty prowadziłem
    > zapiski co do ceny paliw), ale bez uwzględnienia inflacji

    Ta inflacja, której nie było jeszcze w 2015 wynika właśnie ze wzrostu
    nieuzasadnionego ceny paliwa a cena paliwa ma wpływ na wszystko. Pisałem
    to wcześniej ale lenistwo nie pozwoliło Tobie przeczytać i teraz
    zaczynasz bredzić.

    Ciach pierdy.

    Generalnie w innych krajach cena paliwa jest na stałym poziomie
    uwzględnianym ceną ropy na rynku. U nas też tak było do 2015.

    Generalnie płace w europie też sobie wzrosły a cena paliwa nie wzrosła
    tak jak w Polsce.

    Generalnie pomimo 4 krotnie wyższej pensji w innych krajach, cena paliwa
    jest taka jak w Polsce a nawet taniej, czyli można sobie kupić tego
    paliwa 4 razy więcej za wypłatę.

    Generalnie PiSiorzysz i leniwisz :)

    EOT
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 39. Data: 2021-03-08 20:57:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-08 o 19:35, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >
    > Generalnie pomimo 4 krotnie wyższej pensji w innych krajach, cena paliwa
    > jest taka jak w Polsce a nawet taniej, czyli można sobie kupić tego

    Pewnie masz rację - nasze państwo zabiera za dużo w podatkach. Dlatego
    gdzieś tu pisałem, że nie ma co się cieszyć z nadzwyczajnych zysków
    Orlenu, bo to kasa ściągnięta z kierowców.
    Nie wiem, jak się wahały ceny euro do dolara, żeby twierdzić, że za Odrą
    ceny się nie zmieniały. Za dużo zmiennych, żeby wprost powiedzieć...
    Na szczęście nie samym paliwem człowiek żyje... :-)
    T.

  • 40. Data: 2021-03-08 21:03:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-08 o 16:05, TomN pisze:
> [...]
    >

    > W 2000 brali na kredyt 120 m2, teraz stać ich na max 40 m2
    >
    > Powiem krótko: wypierdalaj ze swoimi wypocinami z grupy o samochodach!!!

    Trochę kultury by Ci się przydało...
    Notowałem ceny paliwa od 2008 r. - nie było nigdy w tym czasie po 2.90,
    a tankuję na tanich stacjach.
    Promocje na paliwo są, tylko nie opłaci się jeździć za daleko, bo się
    skonsumuje na jeździe więcej, niż zaoszczędzi.
    Ktoś w mojej rodzinie kupił nowoczesne mieszkanie ok. 85 m - płaci 2500
    zł kredytu miesięcznie. Za tę kasę wynająłby z 50 m w średnim standardzie.
    Ale rzeczywiścei to nie grupa do takich rozważań.
    Policzyłem też a propos paliwa - w 2008 r. można było kupić niecałe 8
    tys. litrów za średnią pensję, a dziś - ponad 12 400.
    T.