  • Data: 2009-08-06 15:55:07
    Temat: Re: konstrukcja prądnicy - jak?
    Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora

    > To co dostales o pradnicy amerykanskiej do MEW-y jest bardzo dobrym
    > poczatkiem.
    > Czemu x fazowe? Bo wtedy latwiej sterowac obciazeniem. Rozwarcie jednej
    > fazy i
    > pradnica sie kreci lzej o okolo 1/3.

    Tylko szarpać zaczyna okrutnie.
    Nie wiem, ale ja bym pokombinował z przerobieniem obcowzbudnego altenatora
    na alternator samowzbudny na neodymach.
    A co do obrotów, to tak już jest, że szybkość zmian pola przekłada się na
    indukowane napiecie. Stąd wolnoobrotowe generatory muszą mieć więcej zwoja
    wwiniętego i pozostaje problem jak takie wolnozmienne napięcia wykorzystać
    sensownie - chyba tylko do grzania się nadają.