  • Data: 2009-08-06 12:09:37
    Temat: Re: konstrukcja prądnicy - jak?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ponieważ ciężko jest dostać jakąś konkretną prądnicę (a jeśli już jest to
    > nie wiadomo jakiee ma parametry) zastanawiałem się nad konstrukcją
    > własnoręcznie (bo tak naprawdę jest nawet proste:O)
    > problem polega na braku szczegułowej wiedzy na ten temat, to znaczy zrobił
    > bym prądnice (magnesy neodymowe spięte w podkowę wirujące wokół uzwojenia
    > nawiniętego na stalowy pierścień), problem w tym że kompletnie nie wiem jak
    > się zabrać do obliczeń parametrów (moce przy zadanej prędkości obnrotowej,
    > momenty obrotowe i takie tam), poleci ktoś jakiś ciekwy link na temat, albo
> [...]

    To co dostales o pradnicy amerykanskiej do MEW-y jest bardzo dobrym poczatkiem.
    Czemu x fazowe? Bo wtedy latwiej sterowac obciazeniem. Rozwarcie jednej fazy i
    pradnica sie kreci lzej o okolo 1/3.
    Poza tym rozmiary magnesow i cewek powoduja ze taka konstrukcja jest bardziej
    ekonomiczna/sprawniejsza. latwiej nawinac cewki o dobrze dobranej srednicy.

    Wzor amerykanski jest najprostszy i jednoczesnie dosyc sprawny. Mozna go
    stosowac i dla turbiny jak i dla savoniusa...

    Mnie tez brakuje masy konkretnych informacji w rodzaju o ile wieksza od magnesow
    powinna byc cewka (wewnetrzna srednica otworu), jak szybko spada wydajnosc
    pradnicy przy powiekszaniu szczeliny, jak dobrac grubosc drutu, jakie powinny
    byc szczeliny pomiedzy magnesami (w stosunku do ich wymiarow).

    --
    Lukasz Sczygiel