    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: nowe drogi
    Date: Tue, 21 Sep 2021 20:18:10 +0200

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Ja nie mam sąsiadów z którymi dam radę się dogadać, ale mieszkam
    > w Gwangpyeong dong, dość intensywnie budującej się dzielnicy.
    > W telefonie mam kamerkę termowizyjną, więc przyglądam się czasem
    > jak taki budynek wygląda w podczerwieni. Nie mogą go za szybko
    > betonować, bo niższe piętra muszą wytrzymać ciężar betonu lanego
    > wyżej, trzeba dać im ileś czasu żeby stwardniały. Kilka najwyższych
    > pięter jest ogaconych izolującymi plandekami, tam jest ciepło, nawet
    > kiepska kamerka widzi to z daleka. Betoniarki przyjeżdżają zawsze
> [...]

    We Warszawie też się sporo buduje. Obserowałem kiedyś dzień w dzień
    taką robotę. Betoniary jeździły non stop przez wiele dni, a nie że
    raz na tydzień. No i widać było jak rośnie. Za Bieruta mówiło się
    "warszawskie tempo", choć wtedy MDM stawiali trójkami murarskimi.

    Ale wrócę do opowieści sąsiada. Pan Rysio dostarczał te swoje
    zajzajery do budowy mostu Świętokrzyskiego. To taki co wisi na
    sznurkach zaczepionych o wysoki pylon zakotwiony w dnie Wisły,
    więc fundamenty muszą tam być srogie. Też lali dzień i noc, bez
    żadnej przerwy. Na dno kesonu szedł beton z opóźniaczem wiązania,
    potem tego dodatku w każdej warstwie mniej, a na samej górze to
    już przyśpieszacze. Wszystko po to, by wiązało w jednym czasie,
    bez spękań i naprężeń.

    Jarek

    --
    Wszystkie Ryśki to porządne chłopy.