  • 11. Data: 2022-03-20 19:35:19
    Temat: Re: port szeregowy PCI!!!
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 20 Mar 2022 16:34:38 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t17hjd$mm2$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :

    >Odinstaluj to dodatkowe urządzenie.

    Odinstalować się nie da(jak nie ma sterownika), można wyłączyć, wtedy
    nie będzie krzyczał o sterowniki.
    Lepiej mieć baczenie na ME, szczególnie w laptopach i komputerach
    poleasingowych.
    W praktyce włam u domowego usera jest mało prawdopodobny, ale jeśli
    już mamy to AMT*, to lepiej domyślne hasło zmienić lub wyłączyć na
    stałe.

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/amt-czyli-kto-m
    oze-znienacka-zaczac-zarzadzac-twoim-laptopem/

    Prezentacja(mocno uproszczona):

    https://youtu.be/v20SAzYG__M?t=217

    * to działa tylko z procesorami i chipsetami obsługującymi vPro.

    --
    Szwambuł Trantiputl
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 12. Data: 2022-03-20 20:10:51
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-20 o 19:35, a...@p...com pisze:
> [...]
    > od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :

    > Odinstalować się nie da(jak nie ma sterownika), można wyłączyć, wtedy

    Tak, powinnam dopisać, żeby wyłączył, bo po ponownym uruchomieniu to
    nieużywane urządzenie powróci.
    U siebie (w Menadżerze Urządzeń)mam powyłączane wszystkie sterowniki WPD.

    --
    animka

  • 13. Data: 2022-03-20 21:18:26
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-20 o 19:35, a...@p...com pisze:
    > W praktyce włam u domowego usera jest mało prawdopodobny, ale jeśli
    > już mamy to AMT*, to lepiej domyślne hasło zmienić lub wyłączyć na
    > stałe

    Gzie jest to AMT. Gdzie tego szukać? (REJESTR)

    --
    animka

  • 14. Data: 2022-03-20 22:16:43
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 20 Mar 2022 21:18:26 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t18294$mh1$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :

    >Gzie jest to AMT. Gdzie tego szukać? (REJESTR)

    To nie jest takie proste, zarówno płyta jak i procesor muszą wspierać
    technologię vPro, znajdziesz to u producenta płyty w opisie/manualu
    jak i u producenta procesora na stronie tego konkretnego modelu.

    Najlepiej wstaw tu model płyty i procesora, przykładowo, odczytany z
    CPU-Z, to się znajdzie.
    Osobiście wątpię w to, że twój sprzęt wspiera vPro, vPro to tylko w
    komputerach i laptopach biznesowych, i to nie zawsze.

    Jeśli chcesz grzebać, to na ark.intel.com znajdziesz swój procesor i
    opis funkcji jakie wspiera, jak nie ma pozycji z vPro lub jest ta
    pozycja, ale z opisem niewspierania, to nie masz się czego bać, i tak
    pewnie będzie.
    Możesz też poszukać na stronie producenta płyty w manualu/opisie, ale
    jeśli procesor nie wspiera vPro, to dalsze szukanie nie ma sensu i
    możesz spać spokojnie.

  • 15. Data: 2022-03-20 23:48:10
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-20 o 22:16, a...@p...com pisze:
> [...]
    > Możesz też poszukać na stronie producenta płyty w manualu/opisie, ale
    > jeśli procesor nie wspiera vPro, to dalsze szukanie nie ma sensu i

    Znalazłam w Aidzie, byłam , na stronie Intela i ni diabła nie wiem czy
    coś znalazłam na ten temat. Boję się tutaj podawać dokładne dane, bo
    jakaś ruska czy poska manda ubecka będzie miaa pole do popisu dla siebie
    i wlezie mi na komputer. Przedtem ktoś mi grzebał, bo pliki miałam
    skotłowane no i ten system zasłonięty czarnym tłem, a na tym tle kursor
    myszy.
    Dostęp zdalny do komputera ma tyko UPC (niby mam zaznaczone, że dostęp
    zdalny zablokowany) i być może policja z jakimś Pegasusem jak im się nudzi.

    --
    animka

  • 16. Data: 2022-03-21 00:42:22
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 20 Mar 2022 23:48:10 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t18b03$e1e$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :

    >Znalazłam w Aidzie, byłam , na stronie Intela i ni diabła nie wiem czy
    >coś znalazłam na ten temat.

    Czy na tej stronie wystpuje linia zawierająca vPro w treści?
    Jeśli nie, to go nie masz na 100%, jeśli tak, to wygląda to w ten
    sposób:
    Intel vPro(R) Platform Eligibility ? Yes

    Tak wygląda przykładowa całość:
    https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products
    /66660/intel-pentium-processor-1405-5m-cache-1-2-ghz
    .html
    Druga linijka pod koniec pod sekcją Advanced Technologies.

> [...]
    >i wlezie mi na komputer. Przedtem ktoś mi grzebał, bo pliki miałam
    >skotłowane no i ten system zasłonięty czarnym tłem, a na tym tle kursor

    Paranoja, tego typu rodzaj procesora i płyty mogą mieć miliony ludzi,
    to o niczym nie przesądza.
    Co to są skotłowane pliki? Jesteś pewna, że nie powinno tak być?
    Windows czasem zostawia dziwne pliki w różnych miejscach, aplikacje
    też swoje dodają, a po odinstalowaniu zostawiają syf po sobie.
    Czarny pulpit? Też czasami tak miałem, nic to nie oznacza.

    >Dostęp zdalny do komputera ma tyko UPC (niby mam zaznaczone, że dostęp
    >zdalny zablokowany) i być może policja z jakimś Pegasusem jak im się nudzi.

    To chyba zdalny dostęp do routera, z tego daleko do zdalnego dostępu
    do komputera.

  • 17. Data: 2022-03-21 02:19:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-21 o 00:42, a...@p...com pisze:
> [...]
    .html
    > Druga linijka pod koniec pod sekcją Advanced Technologies.

    Advanced Technologies

    Intel(R) Turbo Boost Technology ? No
    Intel vPro(R) Platform Eligibility ? Yes

    Mojego procesora nie ma bo stary?
    https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/search.h
    tml?_charset_=UTF-8&q=Intel+Pentium+4+631%2C+3000+MH
    z+%2815+x+200%29

> [...]
    > też swoje dodają, a po odinstalowaniu zostawiają syf po sobie.
    > Czarny pulpit? Też czasami tak miałem, nic to nie oznacza.

    Pierwszy raz w życiu miałam pliki porozrzucane po całym komputerze. Nie
    wiem czy wszystkie są, bo nie chcę mi się przegądać wszystkich pików.Na
    dodatek treść e-maia od kogoś znalazła się w w Wordzie o zupełnie innej
    nazwie.

    > To chyba zdalny dostęp do routera, z tego daleko do zdalnego dostępu
    > do komputera.

    Ucieszyłeś moje ostatnio zdenerwowane serce :-)

    --
    animka

  • 18. Data: 2022-03-21 09:30:29
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 21 Mar 2022 02:19:41 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t18k1a$15pg$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :

> [...]
    >

    >Mojego procesora nie ma bo stary?
    >https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/search.
    html?_charset_=UTF-8&q=Intel+Pentium+4+631%2C+3000+M

    Jest, zastosowałaś złą kwerendę:
    https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products
    /27479/intel-pentium-4-processor-631-supporting-ht-t
    echnology-2m-cache-3-00-ghz-800-mhz-fsb.html

    Nie ma vPro, więc tu możesz być spokojna.

> [...]
    >wiem czy wszystkie są, bo nie chcę mi się przegądać wszystkich pików.Na
    >dodatek treść e-maia od kogoś znalazła się w w Wordzie o zupełnie innej

    No to zamiast szukania winnego na oślep trzeba się zastanowić, jak te
    pliki tam trafiły, bez szukania trojanów i wirusów może być to wina
    funkcji "zapisz jako", która mogła zapamiętać wcześniej używany
    katalog i tam zapisała plik. Mail w Wordzie? Nie rozumiem tego
    zbytnio. Może coś siedziało w katalogu tymczasowym, a może sobie ten
    mail wyeksportowałaś do formatu zjadliwego dla Worda czy przepuściłaś
    przez schowek, może się pomyliłaś przy kopiowaniu plików, wyjaśnień
    może być sporo.
    Nie szukaj na siłę trojanów i podsłuchów, objawy na to nie wskazują.

    >Ucieszyłeś moje ostatnio zdenerwowane serce :-)

    Gwoli wyjaśnienia, lepiej to zostawić wyłączone, bo jak rozumiem, jest
    to dostęp do zarządzania routerem od strony wan("internetu"), co nie
    jest dobrym pomysłem dla usera domowego. Nawet mają aplikację na
    smartfony do tego celu.

  • 19. Data: 2022-03-21 15:28:08
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-21 o 09:30, a...@p...com pisze:
> [...]
    /27479/intel-pentium-4-processor-631-supporting-ht-t
    echnology-2m-cache-3-00-ghz-800-mhz-fsb.html

    > Nie ma vPro, więc tu możesz być spokojna.

    Przecież jest: Technologia Intel(R) Hyper-Threading ? Tak

> [...]
    > to dostęp do zarządzania routerem od strony wan("internetu"), co nie
    > jest dobrym pomysłem dla usera domowego. Nawet mają aplikację na

    Co mam mieć wyłączone? Router i nie używać go?

    --
    animka

  • 20. Data: 2022-03-21 15:46:00
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 21 Mar 2022 15:28:08 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t1a23c$1s7b$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :

> [...]
    echnology-2m-cache-3-00-ghz-800-mhz-fsb.html

    >Przecież jest: Technologia Intel(R) Hyper-Threading ? Tak

    To nie jest vPro, tylkon HT, a to zupełnie coś innego.
    HT to sprzętowa obsługa 2 wątków na rdzeń, system widzi taki
    pojedynczy rdzeń jako dwa rdzenie.
    W opisie procesora nie ma vPro, więc procesor tego nie realizuje.
    Jak realizuje, to jest taki wpis:

    Intel vPro(R) Platform Eligibility ? Yes

    >Co mam mieć wyłączone? Router i nie używać go?

    Nie, cały czas mówimy o dostępie zdalnym do routera, to zostawić
    wyłączone.
    --
    Szwambuł trantiputl