eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypsychoza diesli › Re: psychoza diesli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
    !not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: psychoza diesli
    Date: Thu, 15 Feb 2024 15:02:30 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <1ep1fvyvyc8ix$.dlg@myjk.org>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <uqfusl$663i$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <lr9en7maqr9c.10g1d3sj0ocvs$.dlg@40tude.net> <1...@m...org>
    <1p294dpacjzx$.18dc2henxg1vz$.dlg@40tude.net>
    <11g4c6c6e0zqu$.dlg@myjk.org>
    <udvi8futw9a5$.17egulepq7rb9$.dlg@40tude.net>
    <1...@m...org> <5pjy0ky5h7vz$.10f8looa5e5ci.dlg@40tude.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: 195.182.51.217
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="195.182.51.217"; logging-data="20847";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:wJpYLpX8wieaK2bSqtYZ+bCL08Y=
    sha256:neIOmYQV5TmE1XJP2QmR01SawLLqBVbCS7TdJljEOmc=
    sha1:c3lGTFVpp6EHmCjY3gRmW8A+1QU=
    sha256:+/2YhFV3d1qvwkSt7SfveRcUwkvUnLgiSUzrtZbEgSs=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719518
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 15 Feb 2024 08:26:38 +0100, J.F

    >> Tak to jest jak się kupuje diesla bez logicznego uzasadnienia.
    >> Żeby diesel miałsens, to wyapda te minimum 60-100km przejechać
    >> dziennie i to na trasie, a nie po mieście.
    > A autobusy miejskie jak się do tego mają ? :-)

    Tak samo słabo, często są poddawane wymuszonemu przepalaniu
    w zajezdni. Dlatego tu też się najlepiej sprawdzają elektryki.

    >>> Ale przy tym szarpaniu obroty czasem spadają poniżej jałowych.
    >> Komputer sobie widać nie radzi z dawkami. Pewnie inżyniery
    >> nie przewidziały że ktoś kupi diesla by jeździć jak elektrykiem. ;P
    > Mowa o biegu jałowym, na luzie.
    > A przy hamowaniu silnikiem spalanie spada do zera ...

    Zalezy od programu, w Mazdzie 6 GG/GY z 2.0 CiTD przy "hamowaniu"
    silnikiem w czasie wypalania DPF nadal byłą podawana dawka aby
    nie chłodzić filtra, ZTCP 0,3 na kompie pokazywało.

    >>>>> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
    >>>> Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.
    >>> Stoi na światłach na luzie :-)
    >> No to jak szarpie, skoro stoi. Ja pisałem o szarpaniu
    >> np. przy szybkim odjęciu gazu będąc cały czas na biegu.
    > No szarpie, obroty sie zmieniają, autem trzęsie :-)

    Wygląda na to że masz zaniedbanego złoma, bo na
    luzie nie mają prawa takie rzeczy się dziać.

    >>>>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
    >>>>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
    >>>>
    >>>> "Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
    >>>> Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
    >>>> się załącza wypalanie?
    >>>
    >>> Przeciez rózne mogą być kawałki.
    >>
    >> Dla diesla to powinny być znaczne kawałki,
    >> w przeciwnym razie totalnie bez sensu jest
    >> kupować diesla.
    > Ale DPF masz na mysli, czy cenę nowego ?

    Wszystko cuzamendokupy, łącznie z kosztami eksploatacji.

    >>> Ale np jade 50km z predkoscia 150, gdy się da, a 1-2 dni póżniej
    >>> w miescie się włącza wypalanie.
    >> I co z tego? Jak filtr nie wymaga wypalania, to po co ma się włączać
    >> procedura, bo ty akurat jedziesz 150/h i warunki są sprzyjające?
    > a w czasie tej jazdy następuje samooczyszczanie,

    Nie.

    > bo warunki sprzyjają,

    Nigdy nie sprzyjają, bo silnik ZAWSZE mniej lub bardziej kopci.

    > czy odwrotnie - brudzi się, i wkrótce trzeba wypalić?

    Cały czas się brudzi, w normalnych warunkach użytkowych
    (gdy nie ma dotrysku) nie sposób uzyskać warunków do
    wypalania sadzy. Temat zgłębiałem (uzupełniając poradnik
    o dieslu na forum mazdy) 15 lat temu, ale ZTCP do wypalania
    potrzeba temperatury >500sC.

    >> Jak się
    >> leci w trasie to filtr i przez 300-500km potrafi się nei przytkać, bo
    >> silnik pracuje w optymalnych warunkach i nie kadzi, a po mieście potrafi
    >> się zatkać po 20km.
    >
    > No własnie - a jak jeżdę np 2 tyg tylko po miescie, to się nie wlącza.
    > w dłuzszej trasie tak powiedzmy 2*100, 300, 600 - też się nie włacza.
    > Są jakies apki do odczytu stanu DPF, ale u mnie cos nie działały.

    Ale rozumiesz że dystans nie ma znaczenia, tylko ilość i "jakość" pracy
    silnika na tym dystansie? Dlatego pisałem że trzeba umieć jeździć, jak ktoś
    dusi silnik mocno go dodtakowo obciążając na niskich obrotach, to kadzi
    bardziej niż ten co kręci silnik na wyższych obrotach, literalnie operuje w
    optymalnych warunkach mocy/momentu kiedy to silnik ma największą sprawność
    i najmniej kadzi.

    >>>>> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
    >>>> Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
    >>>> dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
    >>>> niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
    >>>> 1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
    >>>> wyje...
    >>>
    >>> Tak na kursie uczą przecież :-)
    >>
    >> Pokaż mi auta "kursowe" (albo tym bardziej egzaminacyjne)
    >> które są dieslami... Elektryki już widziałem, ale diesli
    >> w życiu, bo by nie wyrobili na naprawach (dwumasy).
    >
    > Przeciez dla benzyny to jeszcze gorzej :-)

    Co gorzej?

    > A że nie diesle ... to najtansze auta spełniające
    > warunki są, to co się dziwić :-)

    Nie prawda, po prostu tam są jednak nieco bardziej świadomi ludzie,
    którzy wiedzą że kursanci zaraz by zabili sprzęgło (moment), dwumasę
    (szarpanie) i DPF (niskie obroty, bo zapomni redukcji a but wciśnie etc.).

    >>> Ale ja nie mam tak wysokiego biegu i przy 150km/h silnik swoje obroty
    >>> ma :-)
    >> Ale przy 150 to już jest znacznie obciążony i pewnie kadzi.
    >
    > spoko spoko, znacznie więcej potrafi :-)

    Nie wątpię że potrafi mocniej zadymić, co nie zmienia faktu,
    że przy 150 to już nie pracuje w optimum, które jest określone
    dla 120 dla samochodu osobowego.

    > Zresztą spalanie ok 7/100, tez chyba mówi, ze paliwa umiarkowanie
    > wplywa.

    Taaa, już był taki jeden adaś na PMB co twierdził że jego BMW pali
    8 przy 200/h (i nawet to nagrał po zawarciu zakładu -- a że nie było
    nawet licznikowych 200 bo zegary w tym złomie miał analogowe i nagrywał
    spod kąta, więc formalnie jechał może 180, że nie pokazał czy nie jedzie
    w tym czasie z górki albo jeszcze z wiatrem, to już stara historia --
    skrzynkę piwa przegrał, ale nie dostarczył do wygranego). Tak samo
    wierzę w to twoje 7 przy 150. Moje CiTD w M6 paliło 7 przy 130, a to
    jeden z bardziej oszczędnych silników był/jest.

    >> Jak do tego dojdą strupiałe wtryski, zagarowany dolot,
    >
    > wtryski to bardzo możliwe - ja nie ruszałem.

    A podkładki tam macie? :P

    > dolot czysciutki, nowy, chlip, j** klapki wirowe :-)

    Może też być nieszczelny i też generować problem.

    > Zresztą co by sie tam miało w dolocie osadzać ... a prawda, EGR.

    heh, no właśnie. Z drugiej strony lepiej w dolocie niż w naszych płucach.

    >>> Być moze na DPF powyzsze pomaga, moj na razie ... wypala, konczy, i
    >>> jedzie dalej.
    >>> Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
    >>> i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
    >>> dookoła budynku :-)
    >>
    >> Nigdy nie jeździłem (a tym bardziej nie stałem) bez celu,
    >> nawet wiedząc że jest w trybie wypalania.
    >
    > No wiesz, chce sie wypalic, to widać trzeba. Za 5 minut skonczy,
    > no i co - zadbac i dac mu te 5 minut, czy wyłaczyc?
    > Szczegolnie, jak mam krótkie odcinki po miescie, i normalnie to DPF
    > nie zdąży się nagrzać.

    Już odpisywałem -- masz auto bez sensu kupione. To, w sensie diesel,
    jest auto na trasy tylko i wyłącznie -- a nie do miasta. Wprost
    przeciwnie niż elektryki, które są głównie do miasta, a sporadycznie
    na trasy. Ale ty od zawsze miałeś problem ze zrozumieniem tego,
    dlatego telepiąc się głównie po mieście jakieś absurdalnie małe
    przeloty jeździsz dieslem, a jak jest dyskusja o elektrykach,
    to uparcie twierdzisz że samochody są kompletnie bezużyteczne
    bo się nie da jednorazowo 1000km przejechać z prędkością 150/h.

    >> 200 tys. przeleciane
    >> i jedyny problem z DPF to była wina zaciętego (a niewyczyszczonego
    >> w ramach przeglądu) zaworu EGR.
    > A moj juz 330 :-)
    > DPF ... tyle problemu, ze się czasem wypala.
    > ale dwumasa juz się skonczyła ... tyle, ze auto jezdzi dalej :-)

    U nowego właściciela jeździ nadal, ale nie wiem ile ma już naleciane.

    >>> No i jesli jazda w trasach samoczynnie wypala,
    >> Kto tak stwierdził?
    >
    > To co trzeba zrobic, zeby się wypalał?

    Pobrudzić.

    > Godzinka z pedałem w podłodze nie wystarczy?
    > Ale po Niemczech to juz coraz rzadziej jeżdże :-)

    Rzadko gdzie teraz da się u niemca jeździć szybko,
    a nawet jak się da, to i tak większość jedzie spokojnie
    czyli okolice 120-130.

    >>> to czemu u mnie czasem się wlącza wypalanie wkrótce po trasie.
    >> Bo jazda w trasie nie wypala "samoczynnie" DPFu.
    > Ale i nie brudzi?

    Brudzi, ale mniej a tym mniej im bardziej zadbany silnik
    i bliżej optymalnych warunków pracuje, czyli ~120/h.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: