  • Data: 2021-04-05 16:05:55
    Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
    Od: KIKI <y...@p...uu> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.04.2021 13:39, m wrote:

    > Można wiedzieć jaki producent ?
    > Michal

    Niektóre mają ręcznie regulowany cosinus, można też sterować tym przez
    modbus albo licznik, który współpracuje z falownikiem. Tylko czasem jest
    daleko od kabla WLZ do falownika i jest tam ustawiana stała czasowa jak
    często ta korekta ma działać. Nie jest to natychmiast ale sekundy czy
    minuty od wystąpienia i utrzymywania się cosinusa poza granicami. To nie
    wygląda na instant.

    Nie widziałem falownika, który by w nocy magicznie miał korygować PF.
    Może czegoś nie wiem.
    Ale na pewno przepłacanie za falownik nie ma sensu gdy można mieć 10kW
    za 3000 PLN na przykład, to mija się z celem kupowanie za 10.000 czy
    więcej, bo to ma zarabiać. Lepiej dokonać kompensacji urządzeń i nieco
    przesunąć "tło" zasilaczy w kierunku indukcyjnym.

    Mam jakieś -500 VAr ciągłego tła pojemnościowego.