    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: stal "premium"
    Date: Tue, 2 Jun 2020 16:53:15 +0200

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-06-02 o 13:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Same składniki nie uczynią tej stali jakoś dramatycznie droższej
    >od zwykłej nierdzewki.

    Owszem, ale musisz brac nierdzewke a nie "zwykłą stal".

    A ile one kosztuja ?

    >Metalurgia proszków jest już dość powszechna tam gdzie daje dobre
    >rezultaty
    >czyli w stalach narzędziowych czy szybkotnących właśnie.

    Narzedzia z proszkow ? To widac sie nie znam :-)

    Ale tak jeszcze patrze na ten ZDP ... 3% wegla.
    "zwykla nierdzewka" to chyba ma bardzo malo wegla ... moze to jest
    sztuka zrobic taka stal.

    >Do "wyklepania" amatorskiego nożyka to wystarczy zwykła 4H13,
    >do bardziej subtelnych narzędzi są inne wymagania.
    >Albo ważna jest jakaś konkretna własność stali i ona zależy
    >od dodatków, ich rozmieszczenia, technologii itp.

    Ja tam widze ze google sie skupia na nozach ... dla amatorow.

    Jesli klient jest gotow zaplacic 1000zl za noz, to trzeba mu
    powiedziec, ze to jest ze super stali, a nie ze zwyklej nierdzewki :-)

    A czy te noze jakies lepsze ... nie wiem :-)

    J.