  • 21. Data: 2022-01-09 21:11:21
    Temat: Re: Ręczniak CB
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Nie niezupełnie... niekoniecznie chcesz uzywać telefonu blisko granicy,
    > w innych krajach, w dolinach, na zadupiach, wyspach itd itp.
    >
    > PMR warto mieć przy sobie, w takiej sytuacji, 60zł to nie pieniądz.

    Dokładnie tak, zasięg może być lub nie. Tylko że w przypadku o jakim
    piszesz, nie szukał bym niczego w paśmie CB, tylko jednak wyżej trochę.
    Swoją drogą, w pracy (np: duża hala u klienta, głośno, instalacja
    rozproszona) też się bardzo przydaje.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2022-01-10 09:58:57
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Noi? Chce sobie pogadać z TIRowcami, gdzie najlepsze dzwiki stojo :]

    Kiedyś szukałem mapy z radarami i trafiłem na coś takiego:

    https://www.gdziestoja.pl/

    Nie dziękuj.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 23. Data: 2022-01-10 11:38:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Irek.N. <i...@t...jest> napisał(a):
    > Co mają wbudowane fabrycznie? CB radio?
    > No weź proszę.

    Nawigacje przeróżne. Stąd CB straciło sens.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2022-01-10 12:59:31
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 08.01.2022 o 23:31, Irek.N. pisze:
    > Ktoś może polecić jakiś fajny model?
    > Zastosowanie drogowe. Nie chce mi się rozkładać sprzętu w samochodzie za
    > każdym razem jak gdzieś jadę, a za rzadko w trasę wyruszam żeby na stałe
    > zainstalować.

    Krótka antena na 27 MHz w środku samochodu nie daje żadnego zasięgu. Tak
    jak Koledzy wcześniej pisali, łączność na maks. 2 km. Chyba, że jeździsz
    kamperem zbudowanym z włókna szklanego.
    Czasem wcześniej widać samochód niż go słychać. Co chwila trzeba się
    pytać "jak dróżka".
    Antena na dużym magnesie. W celu oszczędzania lakieru można sobie
    nakleić przezroczystą folię na kawałku dachu, lub zlecić to w firmie
    oklejającej pojazdy. Wtedy masz łączność na maks. 20 km.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2022-01-10 15:10:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2022 11:38:40 +0100, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Nawigacje przeróżne. Stąd CB straciło sens.

    https://www.youtube.com/watch?v=VWr16echOn8

    No prosze, to juz 13 lat :-)

    Navigo jeszcze zyje?

    J.

  • 26. Data: 2022-01-10 15:27:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Jan 2022 23:31:56 +0100, Irek.N. wrote:
    > Ktoś może polecić jakiś fajny model?
    > Zastosowanie drogowe. Nie chce mi się rozkładać sprzętu w samochodzie za
    > każdym razem jak gdzieś jadę, a za rzadko w trasę wyruszam żeby na stałe
    > zainstalować.

    Kiedys uzywalem Alana 38.
    A w zasadzie nie uzywalem.

    Zasieg na antence slaby. Trzeba lepsza antene na dachu.
    Kablownia sie w aucie robi, duze to, nieporeczne, nie ma gdzie
    trzymac, chyba, ze fotel pasazera pusty.

    Potem robili mniejsze, ale inne wady zostaja.
    Lepiej zainstalowac cos na stale ... tylko ... nie wiem - Alan sie
    zepsul, czy teraz na CB cisza, bo ludzie juz nie maja.

    J.

  • 27. Data: 2022-01-10 17:17:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 21:05, Irek.N. pisze:

> [...]
    > rozwiązania.
    > Wszyscy psioczą na zasięg, nawet 1km jest wystarczający.

    > Najwyraźniej mam zupełnie inne doświadczenie niż wszyscy piszący w tym
    > wątku.
    > Nie wiem czego wszyscy oczekują, może zasięgu 60km (taki też potrafiłem
    > zrobić w sprzyjających warunkach), może pogadanek z pogranicza analizy
    > psychologicznej, czy dobranocek na nocną włóczęgę, ktoś pisał o
    > dziwkach. Ja oczekuję, że będzie cisza, ale jak trzeba będzie to
    > znajdzie się ktoś na tyle blisko, żeby odpowiednio zareagować. Tylko

    Ale nadal nie wiemy, do czego chcesz tej łączności użyć i kiedy będzie
    to "trzeba".

    MJ

  • 28. Data: 2022-01-10 17:59:27
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2022-01-09 o 21:07, Irek.N. pisze:

    > Dlaczego się nie sprawdza? Powiedz proszę, czego oczekujesz od CB, może
    > załapię dlaczego cisza czy też 2km zasięgu są do bani.

    od lat jeździłem z CB, ale od pewnego czasu leży w garażu na półce, bo
    przydatność w trasie znikoma (Yanosik + Naviexpert są obecnie chyba
    nawet skuteczniejsze..), a wolałbym aby dzieci w aucie z takim językiem
    się nie oswajały...

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 29. Data: 2022-01-10 18:29:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2022 o 15:27, J.F pisze:

> [...]
    > Lepiej zainstalowac cos na stale ... tylko ... nie wiem - Alan sie
    > zepsul, czy teraz na CB cisza, bo ludzie juz nie maja.

    Mnie też kiedyś dosięgło CB. Antena Santiago 1600 (epicka), w radiu,
    centralnie na dachu, bez głupiego magnesu [lepsza masa/moc], dodany
    stopień końcowy na ruskim KT...<500W mocy (własna konstrukcja), mikrofon
    dopalany z korekcją częstotliwości, żeby "skrzeczał" (sam opracowałem),
    wzmacniacz odsłuchowy.
    Bywało że zasięg +/- 100km. Fajne czasy.

    Przy postawieniu nośnej, jeśli ktoś przesunął kluczykiem/metalem po
    antenie to iskry szły na 2cm. Wszystkie okoliczne alarmy wzbudzało a
    indukcja sięgała promień 200m na okoliczne anteny TV i bywało ciemno i
    głucho :D

    Kiedyś mi się zdarzyło zaindukować w kablach głośnikowych w jakimś
    kościele z kurwami na ustach...oj szybko spierdalałem, paląc ogumienie i
    widząc w lusterku wstecznym zbliżającą się grupę chrześcijan z nietęgą
    miną i deskami w ręce :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 30. Data: 2022-01-10 19:58:20
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 13:56:34 UTC-6 Irek.N. napisał(a):
    > Jasne...
    albo ktos musial by szczekac co te 2 minuty ze jest problem.
    reczniak daje troche lepszy zasieg przy odbiorze ale to nadal bida.
    > Masz 100% racji, zakładając że będę pytał tak jak Ty to opisałeś.

    Liczysz ze ci ludzie doniosa wzdluz drogi ze w Tczewie korek na rondzie jak bedziesz
    w Malborku? Ta...

    magnesie zadziala nieco lepiej od reczniaka.
    > Nie gniewaj się, ale nie używasz CB i w związku z tym masz zerowe
    > doświadczenie.

    Gniewac sie? Nie. Ale dziwie sie.
    Po kij pytasz jak sam wiesz lepiej?