  • 41. Data: 2022-01-11 15:55:57
    Temat: Re: Ręczniak CB
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 15:56, Irek.N. wrote:
    > Ale gdzie tam, sporadycznie na trasie się przydaje. W domu,
    > mieście...bez sensu.

    To antena na dachu, ze zwiniętym kablem, radio na stałe. Jak potrzeba,
    to puścisz przez okno.

    Co to za samochód? Nie ma dziurki na antenę fm?

    Taksówkarze puszczają zasilanie przodem, po szybie (czasem pod
    uszczelką) i pod maskę, a tam już jest jakaś dziura do kabiny.

  • 42. Data: 2022-01-11 15:56:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Może rozwiązaniem jest zakup jakiegoś taniego radyjka, na stałe, do
    > samochodu. Coś z najniższej półki z hipermarketu + tania antena na
    > dachu, będzie lepsze niż ręczniak.

    Zastanawiałem się nad montażem na stałe, ale za rzadko się przydaje, no
    i zewnętrzna antena, nie ma jak jej poprowadzić ładnie, a karoserii nie
    będę dziurawił. W poprzednim wózku tam gdzie prowadziłem kabel - rant
    drzwi tylnych - teraz pojawia się korozja. Nowego wózka mi szkoda.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 43. Data: 2022-01-11 21:49:59
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 11.01.2022 o 15:55, heby pisze:
    > Co to za samochód? Nie ma dziurki na antenę fm?
    SUW czy SUV jeden czort, w każdym razie na dachu płetwa rekina, żadnej
    dziurki nie będzie. Poza tym dziurawić w miarę nowy wózek szkoda, a już
    tym bardziej na taką pierdołę.

    > Taksówkarze puszczają zasilanie przodem, po szybie (czasem pod
    > uszczelką) i pod maskę, a tam już jest jakaś dziura do kabiny.

    Że jak? Obawiam się, że to nie ten rodzaj samochodu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 44. Data: 2022-01-11 22:10:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 21:49, Irek.N. wrote:
    > Że jak?

    Mam tak w Orlando. Uszczelka po prawej i lewej stronie szyby przedniej
    jest wyjmowalna. Pod nią, leciał sobie przewód, w okolice podszybia i
    tam pod maskę. To było tak niewidoczne, że znalazłem to dopiero po 2
    latach eksploatacji, przypadkiem oglądając uważnie tą uszczelkę
    (wiedziałem, że był taksówką, nie widziałem jednak kabla pod uszczelką,
    ładnie obciątego na górze).

    Innymi słowy w *moim* samochdozie mogę przeciągnąc na dach przewód w
    sposób, który będzie niewidoczy i bez dziury.

    A i tak przecignięty mam przez tylną klapę ;)

  • 45. Data: 2022-01-14 17:21:44
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2022-01-10 o 20:13, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Nie znajdzie się. Chyba że masz wybitne szczęście. Na normalnym radiu
    > pytasz, albo coś komunikujesz i nikt w promieniu kilkunastu km nie
    > odpowiada, a Ty chcesz, żeby na 1 km się trafił użyteczny rozmówca.
    > Mam na stałe zamontowaną Indianę, wygląda jak zwykła radiowa, tylko
    > dłuższa, nie zwraca uwagi.

    też mam Indianę, w poprzedniej bryce była na stałe, do nowszej dokupiłem
    podstawę magnetyczną z DV i przełożyłem bat.
    W starej bryce miałem Presidenta Valerego (kawał kloca, ale bije na
    głowę wiele nowszych), do nowej za grosze dorwałem Harry III ASC.
    Jak do użytku raz na jakiś czas polecam tak właśnie zrobić - antena
    magnetyczna plus jakiś Harry itp, ew. coś klonopodobnego (np. jakiś
    Legend itp - bazujące na Unidenach ZTCP) - ale obowiązkowo dołóż
    zewnętrzny głośnik, te wbudowane są do niczego..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 46. Data: 2022-01-24 16:10:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Nie zawsze są widoczne, mam AA i stale podpięty tel. i szacuję, że z
    > połowa kontroli nie jest oznaczona. Czytałem, że w Waze jest z tym lepiej
    > ale nie sprawdzałem.

    A Yanosika próbowałeś? I mapy dokładniejsze, bo OpenStreetMap.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/