  • 21. Data: 2020-09-06 12:11:41
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 11:52:30 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, September 6, 2020, 9:30:56 AM, you wrote:
    > [...]
    > Cały czas mają. Żyroskopy mechaniczne wymagają 400 Hz.

    Z falownika moze byc. Wbudowanego w zyroskop.

    O ile jeszcze tam zyroskopow uzywaja

    https://aerospace.honeywell.com/en/learn/about-us/bl
    ogs/2020/04/rlg-half-million

    https://www.vectornav.com/products/vn-200

    https://aerospace.honeywell.com/en/learn/products/se
    nsors/hg4930-mems-inertial-measurement-unit

    > Prądnicy? Tam jest raczej przetwornica maszynowa jednowirnikowa. Albo
    > raczej są - zazwyczaj w lotnictwie wszystko jest podwojone.

    Z czegos to jednak trzeba zasilac.
    A pod reka sa silniki spalinowe. Choc faktycznie o zmiennych obrotach.

    > O falownikach naprawdę nie słyszałeś? Generowanie 400 Hz jest banalne
    > w stosunku do 50 Hz - malutkie dławiki :)

    No wlasnie - falowniki. To po co jakies 400Hz na pokladzie ...

    J.

  • 22. Data: 2020-09-06 12:14:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 11:32:14 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, September 6, 2020, 7:32:57 AM, you wrote:
    > [...]
    > A co ma być? Zazwyczaj producenci piszą - nie do zastosowań
    > medycznych.

    No wlasnie.

    > Z tego, co jest dostępne. Power Integrations oczekuje przedstawienia
    > pełnego projektu. Feryster produkuje transformatory w zgodzie z 60601-1
    > a to najistotniejszy element, jesli chodzi o bezpieczeństwo.

    A gdzies tam na rdzeniach nie ma napisu "not for life support" ?
    Czy na drutach nawojowych :-)

    J.

  • 23. Data: 2020-09-06 12:15:31
    Od: o...@g...com

    użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ciekawostka to półprzewodniki energetyczne chłodzone cieczą.

    Spojrzałem co tam na ryneczku PL. Ot diodka "pastylkowa":)

    https://kubaralamina.com/katalog/sklep/polprzewodnik
    i-duzych-mocy-sklep/diody-sklep/db5-8000-12/

    I jaka precyzja: URRM(V) 1199

    Ciekawe czemu nie 1200V, jakiś próg? Jakieś normy? Jak z pojemnością
    silnika 1499cm3 ?

  • 24. Data: 2020-09-06 12:20:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 10:14:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale brak dla porownania danych z tranzystorowej wersji :-)
    >
    > No i to samolot wojskowy, wiec mogli od poczatku projektowac np
    > odporne na EMP ... a diody wytrzymaja ?

    > Tu wrecz jest bipolarne, ale chodzilo mi odwrotnie - gdybym musial
    > zrobic regulator napiecia AC ...

    Pop* mi sie cos - tu jest chyba unipolarne.
    A wiec ... z tekstu wynika, ze to zasilacz 37V DC.
    A samo sterowanie sterami? Na tranzystorach ?

    J.

  • 25. Data: 2020-09-06 12:23:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > No i to samolot wojskowy, wiec mogli od poczatku projektowac np
    > odporne na EMP ... a diody wytrzymaja ?

    Jak widać są zadowoleni z efektów, a na eksperymenty tam nie ma miejsca.

    > wojskowe mysliwce tez maja ?

    Mają. Niektóre mają tylko turbinę napędzaną powietrzem, niektóre
    dodatkwy generator z własnym zbiornikiem paliwa, a niektóre mają system
    kombinowany. F16 na ten przykład ma możliwość korzystania zarówno ze
    strumienia powietrza, jak i z wytwornicy gazu napędzanej hydrazyną, z
    preferencjami dla powietrza. O, tu jest opis:

    https://asmedigitalcollection.asme.org/GT/proceeding
    s-pdf/GT1983/79528/V002T02A014/2394895/v002t02a014-8
    3-gt-189.pdf

    > Z drugiej strony ... jak juz klient opanuje wiercenie, to mu nie
    > przeszkadza :-)/

    Wiercenie w płycie chłodzonej cieczą?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2020-09-06 12:28:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > No wlasnie.

    I wtedy się kontaktujesz z producenem celem zakupu części z papierami.
    Albo wybierasz z katalogu części zatwierdzonych do użytku medycznego.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2020-09-06 13:55:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 12:28:09 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > I wtedy się kontaktujesz z producenem celem zakupu części z papierami.

    Da sie ?

    > Albo wybierasz z katalogu części zatwierdzonych do użytku medycznego.

    Jakis przyklad takiego katalogu ?

    J.

  • 28. Data: 2020-09-06 14:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 12:23:24 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Jak widać są zadowoleni z efektów, a na eksperymenty tam nie ma miejsca.

    Trudno powiedziec co to naprawde jest i jakie mieli wytyczne.
    Zasilacz 37V ~20A ?
    Waga w lotnictwie ponoc ma znaczenie.

    > Mają. Niektóre mają tylko turbinę napędzaną powietrzem, niektóre
    > dodatkwy generator z własnym zbiornikiem paliwa, a niektóre mają system

    APU dosc popularne w samolotach, ale wiekszych.
    Choc jak widac - w mniejszych tez
    http://www.koavia.com/eng/product/airplane/gazoturbi
    nnye_dvigateli_energouzly.shtml

    P.S. Mniejszych nie robia ? Jako awaryjne zrodlo zaslania dla domu ...

    https://www.youtube.com/watch?v=o8SdArJGWt8

    > Wiercenie w płycie chłodzonej cieczą?

    Wtedy to nie byly jeszcze te moce, a dzis juz takich obudow nie ma.

    Ale ... to nie przeszkoda klient bedzie musial cos jeszcze opanowac
    :-)

    J.

  • 29. Data: 2020-09-06 15:05:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 12:11:41 PM, you wrote:

    > Z falownika moze byc. Wbudowanego w zyroskop.

    Ale po co, skoro cała instalacja w samolocie przewidziana?

> [...]
    > https://www.vectornav.com/products/vn-200
    > https://aerospace.honeywell.com/en/learn/products/se
    nsors/hg4930-mems-inertial-measurement-unit

    Nawet w szklanym kokpicie są rezerwowe przyrządy ,,mechaniczne".

    > Z czegos to jednak trzeba zasilac.
    > A pod reka sa silniki spalinowe. Choc faktycznie o zmiennych obrotach.
    > No wlasnie - falowniki. To po co jakies 400Hz na pokladzie ...

    Bezwład. przystosowany osprzęt. Nie tak dawno liczyłem PFC dla układu
    zasilania pokładowego - było 400 Hz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2020-09-06 15:06:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 12:14:14 PM, you wrote:

    > No wlasnie.
    > A gdzies tam na rdzeniach nie ma napisu "not for life support" ?
    > Czy na drutach nawojowych :-)

    Druty nawojowe na stronę izolowaną muszą mieć deklarację zgodności z
    60601-1...

    --
    Best regards,
    RoMan