eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Ruskie tranzystory mocy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 37

  • 31. Data: 2020-09-06 16:30:26
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 15:05:34 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, September 6, 2020, 12:11:41 PM, you wrote:
    >>>> A gdzies tam w tle - samoloty miewaly zasilanie AC.
    >>> Cały czas mają. Żyroskopy mechaniczne wymagają 400 Hz.
    >> Z falownika moze byc. Wbudowanego w zyroskop.
    >
    > Ale po co, skoro cała instalacja w samolocie przewidziana?

    Bo np tak wygodniej. Wirnik i silnik jest w byle HDD, nie trzeba
    liczyc na pokladowe 400Hz ... i nie trzeba 3 drutow do wirnika
    prowadzic przez te kardany ...

    >> O ile jeszcze tam zyroskopow uzywaja
    >> https://aerospace.honeywell.com/en/learn/about-us/bl
    ogs/2020/04/rlg-half-million
    >> https://www.vectornav.com/products/vn-200
    >> https://aerospace.honeywell.com/en/learn/products/se
    nsors/hg4930-mems-inertial-measurement-unit
    >
    > Nawet w szklanym kokpicie są rezerwowe przyrządy ,,mechaniczne".

    Kieszonkowa busola :-)


    https://aerospace.honeywell.com/en/learn/products/se
    nsors
    Oni ich chyba nie robia, ale moze to sie nie oplaca :-)

    >>>> Akumulatorow AC jeszcze nie wymyslono.
    >>> O falownikach naprawdę nie słyszałeś? Generowanie 400 Hz jest banalne
    >>> w stosunku do 50 Hz - malutkie dławiki :)
    >> No wlasnie - falowniki. To po co jakies 400Hz na pokladzie ...
    >
    > Bezwład. przystosowany osprzęt. Nie tak dawno liczyłem PFC dla układu
    > zasilania pokładowego - było 400 Hz...

    Owszem, bezwlad, ale czy ewentualny zyroskop potrzebuje 400Hz, skoro
    moze sobie sam zrobic?

    Sztuczne horyzonty w szybowcach sa na akumulator, ale to jeszcze inna
    bajka.

    J.


  • 32. Data: 2020-09-06 17:33:02
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 4:30:26 PM, you wrote:

    >>>>> A gdzies tam w tle - samoloty miewaly zasilanie AC.
    >>>> Cały czas mają. Żyroskopy mechaniczne wymagają 400 Hz.
    >>> Z falownika moze byc. Wbudowanego w zyroskop.
    >> Ale po co, skoro cała instalacja w samolocie przewidziana?
    > Bo np tak wygodniej. Wirnik i silnik jest w byle HDD, nie trzeba
    > liczyc na pokladowe 400Hz ... i nie trzeba 3 drutow do wirnika
    > prowadzic przez te kardany ...

    Muszą być szczotki.

    [...]

    >> Nawet w szklanym kokpicie są rezerwowe przyrządy ,,mechaniczne".
    > Kieszonkowa busola :-)

    Nawet tak nie żartuj...

    > https://aerospace.honeywell.com/en/learn/products/se
    nsors
    > Oni ich chyba nie robia, ale moze to sie nie oplaca :-)

    >>>>> Akumulatorow AC jeszcze nie wymyslono.
    >>>> O falownikach naprawdę nie słyszałeś? Generowanie 400 Hz jest banalne
    >>>> w stosunku do 50 Hz - malutkie dławiki :)
    >>> No wlasnie - falowniki. To po co jakies 400Hz na pokladzie ...
    >> Bezwład. przystosowany osprzęt. Nie tak dawno liczyłem PFC dla układu
    >> zasilania pokładowego - było 400 Hz...
    > Owszem, bezwlad, ale czy ewentualny zyroskop potrzebuje 400Hz, skoro
    > moze sobie sam zrobic?

    Ale po co pakować do czegoś, co wisi na kardanie jeszcze dodatkowe
    elementy?

    > Sztuczne horyzonty w szybowcach sa na akumulator, ale to jeszcze inna
    > bajka.

    Zupełnie inna bajka - krótki czas lotu i mały zasięg. Tak, wiem - są
    rekordziści.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 33. Data: 2020-09-06 19:40:36
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 17:33:02 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, September 6, 2020, 4:30:26 PM, you wrote:
    >>>>>>> A gdzies tam w tle - samoloty miewaly zasilanie AC.
    >>>>>> Cały czas mają. Żyroskopy mechaniczne wymagają 400 Hz.
    >>>>> Z falownika moze byc. Wbudowanego w zyroskop.
    >>>> Ale po co, skoro cała instalacja w samolocie przewidziana?
    >>> Bo np tak wygodniej. Wirnik i silnik jest w byle HDD, nie trzeba
    >>> liczyc na pokladowe 400Hz ... i nie trzeba 3 drutow do wirnika
    >>> prowadzic przez te kardany ...
    >
    >> Muszą być szczotki.

    dwa druty to by mozna przez lozyska, ale ponoc niezdrowo.

    > [...]
    >>> Nawet w szklanym kokpicie są rezerwowe przyrządy ,,mechaniczne".
    >> Kieszonkowa busola :-)
    >
    > Nawet tak nie żartuj...

    Nie zartuje
    https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/2006_359
    _RK.pdf

    Po wyjeciu bezpieczników AHRS 1 załoga utraciła wskazania wszystkich
    przyrzadów zasilanych AHRS-ami w tym: obydwu sztucznych horyzontów.
    Według oceny kapitana podczas zakretu na wznoszeniu pierwszy oficer
    uzgodnił zapasowy sztuczny horyzont. Spowodowało to brak wiarygodnych
    wskazan równiez tego przyrzadu.
    Pierwszy oficer oswiadczył, e nie uzgadniał sztucznego horyzontu.
    Jego zdaniem kapitan mógł odniesc takie wraenie, bo po utracie
    wskazan przyrzadów podstawowych, odbezpieczył i wyjał zapasowa busole
    magnetyczna (STBY), która znajduje sie obok zapasowego sztucznego
    horyzontu.

    No dobra, nie pisza, ze kieszonkowa :-)

    >>>>>> Akumulatorow AC jeszcze nie wymyslono.
    >>>>> O falownikach naprawdę nie słyszałeś? Generowanie 400 Hz jest banalne
    >>>>> w stosunku do 50 Hz - malutkie dławiki :)
    >>>> No wlasnie - falowniki. To po co jakies 400Hz na pokladzie ...
    >>> Bezwład. przystosowany osprzęt. Nie tak dawno liczyłem PFC dla układu
    >>> zasilania pokładowego - było 400 Hz...
    >> Owszem, bezwlad, ale czy ewentualny zyroskop potrzebuje 400Hz, skoro
    >> moze sobie sam zrobic?
    >
    > Ale po co pakować do czegoś, co wisi na kardanie jeszcze dodatkowe
    > elementy?

    Zeby sie uniezaleznic od samolotu. A "pakowac" nieduzo - jeden uklad
    scalony ?

    >> Sztuczne horyzonty w szybowcach sa na akumulator, ale to jeszcze inna
    >> bajka.
    > Zupełnie inna bajka - krótki czas lotu i mały zasięg. Tak, wiem - są
    > rekordziści.

    Dokladnie - moze dluzej leciec niz niejeden rejs.


  • 34. Data: 2020-09-06 20:51:24
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie wiesz, co oznacza JAN w oznaczeniu tego tranzystora?
    >

    Ni cholery jak widać. Piotr pisze o co chodzi i trochę to tłumaczy temat.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 35. Data: 2020-09-07 00:28:13
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 7:40:36 PM, you wrote:

    [...]

    >>>> Nawet w szklanym kokpicie są rezerwowe przyrządy ,,mechaniczne".
    >>> Kieszonkowa busola :-)
    >> Nawet tak nie żartuj...
    > Nie zartuje
    > https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/2006_359
    _RK.pdf

    > Po wyjeciu bezpieczników AHRS 1 załoga utraciła wskazania wszystkich
    > przyrzadów zasilanych AHRS-ami w tym: obydwu sztucznych horyzontów.
    > Według oceny kapitana podczas zakretu na wznoszeniu pierwszy oficer
    > uzgodnił zapasowy sztuczny horyzont. Spowodowało to brak wiarygodnych
    > wskazan równiez tego przyrzadu.
    > Pierwszy oficer oswiadczył, e nie uzgadniał sztucznego horyzontu.
    > Jego zdaniem kapitan mógł odniesc takie wraenie, bo po utracie
    > wskazan przyrzadów podstawowych, odbezpieczył i wyjał zapasowa busole
    > magnetyczna (STBY), która znajduje sie obok zapasowego sztucznego
    > horyzontu.
    > No dobra, nie pisza, ze kieszonkowa :-)

    Ale zobacz, że to nie fungowało - lecieli jak pijani. To, że kapitan
    nie dogadywał sią z FO i nie wierzył przyrządom zapasowym, to jedno.
    To, że ręczna busola magnetyczna w otoczeniu sporych mas metali działa tak
    sobie, to druga. W ostatecznym efekcie nie stwierdzono problemów z
    przyrządami zapasowymi.

    [...]

    >> Ale po co pakować do czegoś, co wisi na kardanie jeszcze dodatkowe
    >> elementy?
    > Zeby sie uniezaleznic od samolotu. A "pakowac" nieduzo - jeden uklad
    > scalony ?

    Bez filtrów? Straty...

    >>> Sztuczne horyzonty w szybowcach sa na akumulator, ale to jeszcze inna
    >>> bajka.
    >> Zupełnie inna bajka - krótki czas lotu i mały zasięg. Tak, wiem - są
    >> rekordziści.
    > Dokladnie - moze dluzej leciec niz niejeden rejs.

    Ale zazwyczaj jednak VFR a nie IFR. Poza tym - nie krępują się
    korzystać po prostu z GPS.


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 36. Data: 2020-09-07 02:39:30
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2020 00:28:13 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, September 6, 2020, 7:40:36 PM, you wrote:
    > [...]
    >>>>> Nawet w szklanym kokpicie są rezerwowe przyrządy ,,mechaniczne".
    >>>> Kieszonkowa busola :-)
    >>> Nawet tak nie żartuj...
    >> Nie zartuje
    >> https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/2006_359
    _RK.pdf
    >
    >> Po wyjeciu bezpieczników AHRS 1 załoga utraciła wskazania wszystkich
    >> przyrzadów zasilanych AHRS-ami w tym: obydwu sztucznych horyzontów.
    >> Według oceny kapitana podczas zakretu na wznoszeniu pierwszy oficer
    >> uzgodnił zapasowy sztuczny horyzont. Spowodowało to brak wiarygodnych
    >> wskazan równiez tego przyrzadu.
    >> Pierwszy oficer oswiadczył, e nie uzgadniał sztucznego horyzontu.
    >> Jego zdaniem kapitan mógł odniesc takie wraenie, bo po utracie
    >> wskazan przyrzadów podstawowych, odbezpieczył i wyjał zapasowa busole
    >> magnetyczna (STBY), która znajduje sie obok zapasowego sztucznego
    >> horyzontu.
    >> No dobra, nie pisza, ze kieszonkowa :-)

    > Ale zobacz, że to nie fungowało - lecieli jak pijani. To, że kapitan
    > nie dogadywał sią z FO i nie wierzył przyrządom zapasowym, to jedno.

    To chyba z innego powodu - sztuczny horyzont kiepsko dzialal, a w
    chmurach nic nie widzieli. Kapitan nie potrafil rowno zakrecic.

    > To, że ręczna busola magnetyczna w otoczeniu sporych mas metali działa tak
    > sobie, to druga. W ostatecznym efekcie nie stwierdzono problemów z
    > przyrządami zapasowymi.

    Moja wina ... no nie tylko - trzeba bylo poszukac takze "kompas".

    Ta busola to chyba na wyposazeniu samolotu, jest w raporcie rysunek,
    ale gdzies schowana, skoro trzeba "wyciagac".

    Tak czy inaczej - zwykly kompas. Ale przynajmniej dziala bez
    zasilania.

    > [...]
    >>>>> Sztuczne horyzonty w szybowcach sa na akumulator, ale to jeszcze inna
    >>>>> bajka.
    >>>> Zupełnie inna bajka - krótki czas lotu i mały zasięg. Tak, wiem - są
    >>>> rekordziści.
    >>> Dokladnie - moze dluzej leciec niz niejeden rejs.
    >
    >> Ale zazwyczaj jednak VFR a nie IFR.

    Ale dzialac musi caly czas - na wszelki wypadek.

    >Poza tym - nie krępują się korzystać po prostu z GPS.

    Sztucznego horyzontu nie zastapi ...

    J.



  • 37. Data: 2020-09-07 08:12:15
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 06.09.2020 o 09:30, J.F. pisze:

    > A gdzies tam w tle - samoloty miewaly zasilanie AC.
    > A co w razie awarii pradnicy ? Akumulatorow AC jeszcze nie wymyslono.

    Ano nie. Dlatego używa się akumulatorów DC ;)
    Urządzenia krytyczne maja (miały) zasilanie DC, ewentualnie (jak już
    naprawdę nie da się inaczej) z przetwornicy elektromaszynowej jak pisał
    RoMan. Ale akumulator zwykle musi być lekki, więc i mały, więc z niego
    są zasilane tylko przyrządy absolutnie niezbędne do kontynuowania lotu.
    Albo z takiego śmigiełka jak pisał Piotr, też zresztą o stosunkowo
    niewielkiej mocy.

    > Ale po zastanowieniu ... stara konstrukcja ma swoje zalety - robimy
    > najpierw podstawe obudowy z koncowkami, i jest gdzie bonding
    > przymocowac.
    > A w tej radzieckiej wersji ... koncowki E i B wisza w powietrzu do
    > czasu zalania zywicą ?

    Ano właśnie. Pomyśl zresztą o pracy bondingu pod wpływem temperatury.
    Mnie się to jednak nie podoba, albo raczej - wolę TO3.

    Pozdrawiam

    DD

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: