  • 11. Data: 2009-02-23 20:58:02
    Temat: Re: [OT] Rzutnik multimedialny do... kościoła ;)
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009 21:26:30 +0100, rom3k <r...@w...pl> wrote:

    > Jak ktos chodzi to zna wszytko na pamiec, a jak ktos przyjdzie pierwszy raz
    > to wstydzi sie spiewac:)

    E tam znają :-). Pamiętam, jak ksiądz zarządził śpiew pieśni poczynając od
    drugiej albo trzeciej zwrotki. W kościele nie było ekranu. Parafianie
    skwapliwie sięgnęli po śpiewniki wyłożone na ławkach...

    Tak swoją drogą ciekaw jestem, jaki odsetek Polaków zna więcej niż pierwszą
    zwrotkę hymnu narodowego...

    --
    Artur Stachura

  • 12. Data: 2009-02-23 21:52:19
    Temat: Re: Rzutnik multimedialny do... kościoła ;)
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Marek Lewandowski wrote:

    > On chce wyswietlic TEKST. Kilka linijek prostego TEKSTU. Wybor
    > czcionki owszem, jest wazny, ale naprawde nie potrzeba do tego
    > kilometra pixeli.
    > A fizyczny rozmiar obrazu ma sie do rozdzielczosci dosc nijak...

    znajac zycie to w kosciele jest zestaw slajdow. nikt nie bedzie tego
    przepisywal recznie na komputer, czyli po prostu skonczy sie na tym ze
    rzutnik bedzie pokazywal skany slajdow ;p

    dwa, to co weszlo na slajd ma wejsc na ekran, no chyba ze ma byc tak ze
    faktycznie wyswietlanie 2-3 linijek jak dla malpek ;) moze nawet prosty
    scroll na ledach wystarczy :) bedzie sie przesuwal i czasem zatrzymywal i
    mrugal na 'AMEN' ;)

  • 13. Data: 2009-02-23 22:01:19
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Artur Stachura wrote:

    > Tylko z zabytkowym wnętrzem trochę się nie komponuje;

    Dlatego ja bym tu widział ten wyświetlacz Air Display czy jak mu tam -
    wyświetla "w powietrzu" a ściślej na warstewce mgły. Wiem jak to jest
    zrobione i nie ma w zasadzie problemów to zrobić - na przeszkodzie stoją
    tylko patenty.

    Mirek.

  • 14. Data: 2009-02-23 22:01:40
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Artur Stachura wrote:

    > Takie urządzenie jest też w koszalińskiej katadrze. Czytelność bez
    > zarzutu. Jest do tego wypasiony pilot z własnym wyświetlaczem. IMHO dużo
    > lepsze rozwiązanie niż rzutnik - prostsza instalacja, trwałość, cena
    > pewnie porównywalna. Tylko z zabytkowym wnętrzem trochę się nie komponuje;
    > człowiek nieświadomie oczekuje, że zaraz pokaże się reklama pizzy na
    > telefon :-)

    moze zamiast czerwonych ledow uzyc dwukolorowych (zielono-czerwone) i
    celowac odcieniem w brazy, a do tego dac gotyckie maskownice ? na przod dac
    maskujaca szybe z wytloczonym samopowtarzajacym deseniem
    a zamiast przesuwania tekstu dac przenikanie z efektem ognia ;)

    ew zalatwic maskujaca szybe/plexi uformowana jak wypukla 'ksiega'...

  • 15. Data: 2009-02-23 22:46:28
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <s...@i...univ.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości
    > Takie urządzenie jest też w koszalińskiej katadrze. Czytelność bez
    zarzutu.
    A w którym miejscu, bo na zdjęciach nie widać?

    http://www.katedra.koszalin.pl/?page=galeria

    Pozdrawiam,
    Sylwester Łazar

  • 16. Data: 2009-02-23 22:51:29
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Dostałem zadanie bojowe zmiany (na razie wyceny zmiany) stareńkiego
    > rzutnika slajdów na zestaw komputer+rzutnik multimedialny. Na slajdach są
    > "rzucane" teksty śpiewanych pieśni (95% czarno-biały tekst).

    Oglądałem w kościele teksty i obrazki, kolorowe również rzucane z rzutnika,
    i laptopa, na rozwinięty na statywie ekran. Wszystko było dobrze widoczne,
    lepiej niż na starym ekranie. Rzutnik to było takie małe pudełko dostępne w
    sklepach. Jastność też nie była gorsza od rzutnika, a może nawet trochę
    lepsza.

  • 17. Data: 2009-02-23 23:20:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marcin Stanisz pisze:

> [...]
    >
    > Najbardziej interesuje mnie:
    >
    > - Czy technologia "rzucania" jest tutaj istotna (DLP/LCD)?

    Lepiej LCD.

    > - Czy przy odległości rzutnik ekran ca. 5m jasność rzędu 2500 lumenów
    > będzie wystarczająca? Kościół jest dość widny, oświetlony też
    > przyzwoicie...

    Jasność dość mała jak na takie warunki.

    > - Czy rodzielczość 800x600 wystarczy?

    W zupełności.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-02-23 23:49:08
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Lepiej LCD.

    Co?
    A która technologia daje lepszą czerń?

    zyga

  • 19. Data: 2009-02-24 00:49:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

    > Lepiej LCD.

    A jak to argumentujesz?

  • 20. Data: 2009-02-24 06:16:03
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Marcin Stanisz pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Czy może ktoś z was realizował projekt rzutnika w kościele?

    U nas w kościele jest matryca LED, chyba 6 wierszy.

    > - Czy rodzielczość 800x600 wystarczy?

    A to zależy, czy proboszcz nie będzie chciał wyświetlał reklam :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem