  • 21. Data: 2009-02-24 08:10:59
    Temat: Re: Rzutnik multimedialny do... kościoła ;)
    Od: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 15:30:17 +0100, Marcin Stanisz napisał(a):
    > Witajcie!
    <ciach>

    Dziękuję wszystkim za sugestie, rozjaśniło mi się nieco ;)

    Wolałbym matrycy LED jednak uniknąć - nie ma gdzie zawiesić (ekran wisi
    zamocowany do kolumny, może jednak zastosowanie z rzucaniem obrazków też
    się kiedyś przyda).

    Owszem, pieśni są teraz na slajdach, ale wersje "edytowalne" też są -
    ostatnie dwa lata to drukowanie na folii...

    Będę celował w wyższą jasność (min. 3000 lumenów) i jakąś znaną markę.

    Marcin Stanisz

    "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
    Terry Pratchett, "Truth"

  • 22. Data: 2009-02-24 08:12:49
    Od: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 18:06:44 +0100, Irek napisał(a):

    > Marcin, w razie czego mogę Ci zrobić winde do projektora :) Mam
    > przetestowane.

    :) Jest drabina.

    > Miłego.
    > ps. zastanawiam się, faktycznie ksišdz woli opuszczać projektor i wymianiać
    > slajdy w magazynku, może coś w tym jest?

    Pod sutanną ma spodnie - sprawdziłem ;)

    Serdeczne
    PS. Kurczę, ile ja się zbieram, żeby do Ciebie zadzwonić - chyba z dwa
    miesiące :(

  • 23. Data: 2009-02-24 08:32:38
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 09:12:49 +0100, Marcin Stanisz napisał(a):

    > Pod sutanną ma spodnie - sprawdziłem ;)

    A sprawdziles tez co ma pod spodniami?;)

  • 24. Data: 2009-02-24 09:42:54
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009 23:46:28 +0100, Sylwester Łazar <g...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Artur Stachura" <s...@i...univ.szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości
    > zarzutu.
    > A w którym miejscu, bo na zdjęciach nie widać?
    >
    > http://www.katedra.koszalin.pl/?page=galeria

    Rzeczywiście na zdjęciach nie ma (może zostały zrobione wcześniej).
    Ekran jest, patrząc w stronę ołtarza, po prawej stronie nad mównicą.
    Byłby widoczny na drugim zdjęciu.

    Artur Stachura

  • 25. Data: 2009-02-24 12:02:00
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 24, 12:20 am, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Lepiej LCD.

    ale masz na poparcie tej tezy jakas armie?

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 26. Data: 2009-02-24 15:37:54
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    MKi pisze:
    > Widziałem w kościele na Białołęce - tablica na oko 1m x 1m,
    > 8 wierszy po gdzieś tak 20 znaków, matryca 5x7 pikseli,
    > czerwone diody LED - czytelność znakomita, pojemność
    > tekstu aż za wystarczająca.
    >
    > Pozdrowienia,
    > MKi
    W Olsztynie w Kościele Serca Jezusa też jest taka tablica.
    Jest tam o ile dobrze pamiętam 8 linii z charakterystycznymi świecącymi
    gwiazdkami w rogach jak jest w czuwaniu, LED czerwone i naprawdę bardzo
    dobrze widać nawet z dużego konta
    Niestety na zdjęciach na stronie parafii też nie ma jeszcze tej tablicy

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 27. Data: 2009-02-24 18:04:14
    Od: "Seven" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Stanisz" <m...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1grbikixhxeth.107ulh9offwbb.dlg@40tude.net...
> [...]
    > "rzucane" teksty śpiewanych pieśni (95% czarno-biały tekst).
    >
    > Najbardziej interesuje mnie:
    >
    > - Czy technologia "rzucania" jest tutaj istotna (DLP/LCD)?
    > - Czy przy odległości rzutnik ekran ca. 5m jasność rzędu 2500 lumenów
    > będzie wystarczająca? Kościół jest dość widny, oświetlony też
    > przyzwoicie...
    > - Czy rodzielczość 800x600 wystarczy?
    >
    > Z góry dziękuję za sugestie/przemyślenia.
    > Pozdrawiam
    > --
    > Marcin Stanisz
    >
    > "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"

    Do jakiego kościoła? Jaka denominacja? Chrześcijanin czy katolik, a może
    buddysta?

    --
    /)/)
    ( °.°)

    "Przez wiarę poznajemy, że światy zostały ukształtowane słowem Boga,
    tak iż to, co widzialne, nie powstało ze świata zjawisk" (Hbr 11,3)

  • 28. Data: 2009-02-24 20:27:20
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Co?
    > A która technologia daje lepszą czerń?

    LCOS. Ale to nie ta liga cenowa.

    --
    Jerry1111

  • 29. Data: 2009-02-24 21:15:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Co?
    > A która technologia daje lepszą czerń?

    Czerń i kontrast daje DLP. Ale jak zafundujesz całemu kościołowi efekt
    tęczy to będzie nieźle.
    Inna sprawa, że najczęściej to właśnie czarne litery pokazuje się na
    białym tle. Wtedy LCD/DLP już nie robi takiej różnicy. Gdyby
    zminimalizować tęczę (tzn. kupić DLP o dużej prędkości obrotowej) - to
    optymalnym będzie właśnie DLP. Do tego zwykle projektory DLP mniej się
    grzeją niż LCD tej samej jasności.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 30. Data: 2009-02-24 21:36:56
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Gdyby zminimalizować tęczę

    Wywalić kółko kolorów - będzie czarno-biały obraz bez tęczy.

    Mirek.