  • 21. Data: 2020-10-20 13:42:28
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 października 2020 13:28:25 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > 1mln EUR to ca 4,5 dużej bańki - wystarczy mu tego OC :D

    47 fur po +/-40tys = 1,5mln
    A gdzies tam czytałem ze budynek nie nadaje się do zamieszkania więc pesymistycznie
    licząc dodajmy jeszcze:
    40(?) mieszkań po 200tys(?)= 8mln

  • 22. Data: 2020-10-20 13:51:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2020 o 13:40, sirapacz pisze:

    > no i ponad limit jak najbardziej ma prawo się sądzić. Ale do limitu masz OC

    Tyle że w żaden sposób nie ogranicza Ci to prawa do sądzenia się z
    producentem, a tego dotyczyło pytanie.
    Choćby po to żeby dostać odszkodowanie, w tym również za własny pojazd,
    miejsce parkingowe czy mieszkanie - nie masz pewności że OC to obejmie.

  • 23. Data: 2020-10-20 13:52:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 października 2020 13:42:10 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > no i ponad limit jak najbardziej ma prawo się sądzić. Ale do limitu masz OC

    Może doprecyzuję o co pytałem
    Zakładam że:
    1. Biegli/prokuratura/inni święci ocenią że wybuch był z powodu wadliwej konstrukcji
    auta(właściciel nic tutaj nie zawinił)
    2. Straty przekroczą limit OC

    I o ile teoretycznie ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie z OC to pytania co z górką
    ponad limit:
    -wypłaci/nie wypłaci? Teoretycznie winien wypłacić
    -o zwrot "górki" poprosi właściciela OC czy producenta auta?

  • 24. Data: 2020-10-20 13:54:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 13:41, Cavallino pisze:

    > Na rozbiórkę i wybudowanie bloku też?

    A ten pożar go tak rozpirzył? Natomiast ponad limit OC odpowiada
    właściciel auta i dopiero on może się tłuc dalej (aczkolwiek
    podejrzewam, że ramię w ramię z ubezpieczycielem)

  • 25. Data: 2020-10-20 14:16:13
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Zakładam że:
    1. Biegli/prokuratura/inni święci ocenią że wybuch był z powodu wadliwej konstrukcji
    auta(właściciel nic tutaj nie zawinił)

    e-Peugeot ?
    https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,35612,27
    84231.html

    najprawdopodobniej producent po cichu dogadal sie z TU

  • 26. Data: 2020-10-20 14:19:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał:

    >47 fur po +/-40tys = 1,5mln
    >A gdzies tam czytałem ze budynek nie nadaje się do zamieszkania więc
    >pesymistycznie licząc dodajmy jeszcze:
    >40(?) mieszkań po 200tys(?)= 8mln

    Budynek jest chyba obowiazkowo ubezpieczony, ale ... ubezpieczyciel
    bedzie chcial regres.
    Czy uzyska ... winy posiadacza czy kierowcy w tym nie ma, zdarzenie
    losowe, sila wyzsza.
    (Gorzej jakby wjechal autem LPG na zakazie).
    Ba - czy z ubezpieczenia budynku nie wyplaca odszkodowania za
    samochody ?

    W ten wybuch elektryka to nie bardzo wierze, ale ogien mogl byc
    intensywny i konstrukcje uszkodzic ...

    Pozostaje skarzyc producenta samochodu, a moze administratora
    budynku - za niesprawne spryskiwacze ...

    J.

  • 27. Data: 2020-10-20 14:31:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >https://wgospodarce.pl/informacje/86892-warszawa-wy
    buch-elektryka-splonelo-50-aut-blok-zniszczony
    >1 elektryk(a może tylko hulajnoga) zutylizował z 50 spaliniaków i
    >wykreował popyt na nowych kilkadziesiąt mieszkań

    Ale jesli chcial wykreowac popyt na nowe elektryczne, to chyba mu nie
    wyszlo :-)

    J.

  • 28. Data: 2020-10-20 14:32:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2020 o 13:54, sirapacz pisze:

    > A ten pożar go tak rozpirzył?

    Ludzi wykwaterowali i będą sprawdzać.

  • 29. Data: 2020-10-20 16:46:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2020 o 13:42, Kris pisze:

    > 47 fur po +/-40tys = 1,5mln
    > A gdzies tam czytałem ze budynek nie nadaje się do zamieszkania więc pesymistycznie
    licząc dodajmy jeszcze:
    > 40(?) mieszkań po 200tys(?)= 8mln

    Raczej po pół bański. Samochody do mniejsze zmartwienie.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-10-20 16:47:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2020 o 14:19, J.F. pisze:

    > Pozostaje skarzyc producenta samochodu, a moze administratora budynku -
    > za niesprawne spryskiwacze ...

    Spryskiwaczy w garażach raczej nie ma i zwykle nie są wymagane.

    --
    Shrek