  • 11. Data: 2020-10-20 11:49:55
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/10/2020 10:47, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > producent (nawet chinczyk) na 99% sie zabezpieczyl:
    >
    > przykladowa instrukcja:
    > i nigdy nie pozostawiać ładującej się hulajnogi bez nadzoru
    >
    > wspolnota/administracja oczywiscie tez powinna tego zabronic

    Jesli to byla hulajnoga, jesli to byl meleks to strach spac na parkingu
    w takim jak sie laduje ;)

  • 12. Data: 2020-10-20 11:51:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jesli to byla hulajnoga, jesli to byl meleks to strach spac na parkingu
    > w takim jak sie laduje ;)

    coś czuję, że składki za elektryki mogą być ciut wyższe niż za benzynę:D

  • 13. Data: 2020-10-20 12:05:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2020 o 11:46, sirapacz pisze:

    > tak. twój samochód, ty odpowiadasz nawet, jeśli sam się stoczy z górki
    > będąc zaparkowanym i uderzy w inne auto.
    > nie.

    Niby dlaczego nie?

  • 14. Data: 2020-10-20 12:47:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 października 2020 11:47:50 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > tak. twój samochód, ty odpowiadasz nawet, jeśli sam się stoczy z górki
    > będąc zaparkowanym i uderzy w inne auto.

    To zrozumiałe

    > nie. ubezpieczyciel będzie, jeśli będzie miał podstawy.

    Czyli "jeśli będzie miał podstawy"(a w moim przykładzie pisałem ze wybuch auta wynika
    z jego WADY FABRYCZNEJ) to ja jako ubezpieczony ew dopłatą górki ponad limit OC się
    nie powinienem martwić?

  • 15. Data: 2020-10-20 13:21:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Niby dlaczego nie?
    bo po to ma OC?
    zresztą to prostsze i szybsze niż zabawa w udowadnianie, że nie jesteś
    wielbłądem

  • 16. Data: 2020-10-20 13:25:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli "jeśli będzie miał podstawy"(a w moim przykładzie pisałem ze wybuch auta
    wynika z jego WADY FABRYCZNEJ) to ja jako ubezpieczony ew dopłatą górki ponad limit
    OC się nie powinienem martwić?

    Jak będziesz jechał samochodem którego większość konstrukcji będzie
    stanowić Fe2O3, z hamulcami w podobnym stanie technicznym...i bez
    badań... to jak zadzwonisz ze swojej winy to ubezpieczyciel pokryje
    straty z OC. Regresu nie zrobi bo tam jest zamknięty katalog i rażącego
    zaniedbania nie podciągniesz pod intencjonalne spowodowanie kolizji.

    Problemem jest ta górka, bo limit to chyba 2400000PLN (a może EUR?) i
    jak tam stało kilka droższych fur niż 40k srednio to może być kłopot.

  • 17. Data: 2020-10-20 13:27:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    1mln EUR to ca 4,5 dużej bańki - wystarczy mu tego OC :D

  • 18. Data: 2020-10-20 13:40:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 13:40, Cavallino pisze:

    > OC ma ograniczenie kwotowe.
    no i ponad limit jak najbardziej ma prawo się sądzić. Ale do limitu masz OC

  • 19. Data: 2020-10-20 13:40:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > bo po to ma OC?

    OC ma ograniczenie kwotowe.

    > zresztą to prostsze i szybsze niż zabawa w udowadnianie, że nie jesteś
    > wielbłądem

    Pytanie było czy możesz, a nie czy musisz.

  • 20. Data: 2020-10-20 13:41:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2020 o 13:27, sirapacz pisze:
    > 1mln EUR to ca 4,5 dużej bańki - wystarczy mu tego OC :D

    Na rozbiórkę i wybudowanie bloku też?