  • 31. Data: 2023-04-04 02:23:39
    Temat: Re: Skąd skrapla się woda w kompresorze powietrza?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    cef <c...@i...pl> wrote:

    > I to na te czynności, które opisujesz powinno być wystarczające.

    Instalacja niby szczelna (powietrze trzymała) a wygląda, jakby deszcz
    nakapał przez jakąś nieszczelność... i to po tygodniu stania w stanie
    nabitym. Powietrze trochę zeszło, ale nadal było (więc nadal woda nie
    miała jak się dostać z zewnątrz).

    https://drive.google.com/file/d/1Hx5yohV9Brhf20bw7mg
    An0lPMYybHCuh/view?usp=share_link

    Nie potrafię wytłumaczyć tego zjawiska.

    > Jeśli malujesz, to już używasz długotrwale, to może kupisz sobie wtedy
    > "lodóweczkę" czyli mały ziębniczy.

    W domu mam :) Ale z butlą.

    > Używałem kiedyś takiego na warsztacie przy stałym poborze powierza
    > i wody nie było na wydmuchu z pistoletu.

    Wody nie ma, ale one rzygają olejem. Natomiast tak, w sumie do malowania
    nie byłby zły.

    > A teraz starą sprężarkę odstawiłem do mniej używanego pomieszczenia i
    > nawet tego osuszacza tam nie podłaczyłem, to jak się dmuchnie z
    > pistoletu, to na dzień dobry woda leci.

    Taka stojąca woda zabiła mi złączkę pneumatyczną (gniazdo). Sprężynę
    zupełnie rdza zeżarła. Teraz mam złączkę trochę wyżej, a pod nią zawór
    kulowy do spuszczania wody.

    --
    Co myśli żaba tuląc się do jeża?
    - Miłość jest cierpieniem.

  • 32. Data: 2023-04-04 23:20:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > nakapał przez jakąś nieszczelność... i to po tygodniu stania w stanie
    > nabitym. Powietrze trochę zeszło, ale nadal było (więc nadal woda nie
    Kluczem tu jest zmniejszenie ciśnienia powodujące wytrącenie się wody z
    wilgotnego powietrza.
    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2023-04-05 01:31:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Kluczem tu jest zmniejszenie ciśnienia powodujące wytrącenie się wody z
    > wilgotnego powietrza.

    Ale aż tyle? Przecież to cały odwadniacz wypełniło.

    --
    Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
    warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.

  • 34. Data: 2023-04-05 17:47:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale aż tyle? Przecież to cały odwadniacz wypełniło.
    Skoro wypełniło, to musiało być aż tyle. Wilgotne powietrze no i zmiana
    temperatury też. Zależy rónież, ile tego powietrza jest w obiegu. Fajno
    zagadnienie opisano przykładowo na stronie
    https://www.odbiory.pl/index.php/poradnik/item/wykre
    s-molliera-i-x.

    Wykres Molliera to graficzna reprezentacja wilgotności powietrza, która
    pokazuje zależność pomiędzy temperaturą i wilgotnością względną
    powietrza. Dzięki niemu można łatwo określić wilgotność powietrza w
    punkcie rosy, czyli temperaturze, w której para wodna zaczyna skraplać
    się na powierzchniach chłodniejszych od otoczenia. W artykule autor
    podaje przykładowe wartości wilgotności względnej powietrza oraz
    temperatury na wykresie Molliera. Ponadto, wskazuje, że w wyniku
    rozprężenia wilgotnego powietrza może wydzielić się do 35 g wody na 1 m3
    powietrza. Jednakże warto zauważyć, że ilość wody, która może się
    wydzielić w wyniku rozprężenia wilgotnego powietrza, zależy od
    początkowej wilgotności powietrza oraz różnicy temperatur między punktem
    wyjścia i końca procesu rozprężania. Dlatego też wartość 35 g/m3 stanowi
    jedynie szacunkową wartość dla przykładowych warunków podanych w artykule.
    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2023-04-24 15:59:58
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Jak tak sporadycznie, i (drugi warunek) niewielkie objetości to poszukaj
    > np. na Allegro pod "sito molekularne". Dowolne w zakresie 3A do 5A
    > powinny się nadać.

    To rozwiązanie jest z powodzeniem stosowane do osuszania urządzeń
    elektronicznych pracujących w warunkach tropikalnych. Dobry trop.

    Pozdrawiam, Piotr